SEVERAL MEASURES TO DEVELOP MATHEMATICAL MODELING COMPETENCE FOR PRIMARY PUPILS THROUGH TEACHING FRACTION

SEVERAL MEASURES TO DEVELOP MATHEMATICAL MODELING COMPETENCE FOR PRIMARY PUPILS THROUGH TEACHING FRACTION

Pham Thi Thanh Tu phamtu@sgu.edu.vn Sai Gon University 273 An Duong Vuong, district 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
In the new general education curriculum, developing mathematical modeling competence is one of five competencies that math teachers need to develop for their pupils. In order to perform that mission, this article provides three measures to improve the mathematical modeling competence for primary pupils through teaching fraction.
Keywords: 
Mathematics modeling
competency
fraction
actual stuation
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể.

[2] Lê Thị Hoài Châu, (2014), Mô hình hóa trong dạy học khái niệm đạo hàm, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 65, tr.5-18.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán.

[4] Nguyễn Thị Tân An, (2014), Sử dụng toán học hóa để phát triển các năng lực hiểu biết định lượng của học sinh lớp 10, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh

[5] Nguyễn Thị Phương Hoa (chủ biên), Vũ Hải Hà (đồng chủ biên), Nguyễn Thị Thu Hà, Trần Hoàng Anh, Vũ Thị Kim Chi, Vũ Bảo Châu, PISA và những vấn đề của Giáo dục Việt Nam, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Trần Vui, (2014), Giải quyết vấn đề thực tế trong dạy học toán, NXB Đại học Huế.

Articles in Issue