Summary:
Nowadays, cooperative skills play an important role for all who want to achieve success in the context of globalization and international integration. This article discusses on cooperative skills of preschool children at age of 5 to 6 years old through a survey of several preschools which located in Hanoi.
Refers:
[1] Đặng Thành Hưng, (2010), Nhận diện và đánh giá kĩ năng, Tạp chí Khoa học Giáo dục, tr.64.
[2] Vũ Thị Ngọc Minh, (2018), Kĩ năng hợp tác của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi, Tạp chí Giáo dục và Xã hội, số 83, tr.144, tháng 2 năm 2018.
[3] Rubin, Kenneth H., and Hildy S. Ross, eds.,(2012), Peer relationships and social skills in childhood.
[4] Ramani, G. B.,(2012), Influence of a playful, childdirected context on preschool children’s peer cooperation. Merrill-Palmer Quarterly, 58(2), pp159- 190.
[5] Warnecken F, Chen F, Liebal K, Tomasello M.,(2005), Cooperative problem-solving and play in toddlers, children with autism and chimpanzees; Poster presented at the biennial meeting of the Society for Research in Child Development; Atlanta, GA.
Journal: