DEVELOPING STATISTICAL THINKING FOR UNIVERSITY STUDENTS IN PHARMACY THROUGH PRACTICE FOR STUDENTS TO READ, ORGANIZE, REDUCE, AND REPRESENT STATISTICAL DATA

DEVELOPING STATISTICAL THINKING FOR UNIVERSITY STUDENTS IN PHARMACY THROUGH PRACTICE FOR STUDENTS TO READ, ORGANIZE, REDUCE, AND REPRESENT STATISTICAL DATA

Quach Thi Sen senqtdhd@gmail.com Hanoi University of Pharmacy 13 - 15 Le Thanh Tong, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Developing statistical thinking is one of the important tasks for training university students in Pharmacy schools. Through the concept of statistical thinking and the levels of statistical thinking that university students in Pharmacy need to achieve, the paper proposes measures to develop statistical thinking in teaching Math - medicine statistics for university students in Pharmacy, practice for students to read statistical data as well as organize, reduce, and represent the statistical data.
Keywords: 
Statistical thinking
data
practice
pharmacy
students
Refers: 

[1] Quách Thị Sen, (2019), Phát triển tư duy thống kê cho sinh viên trong dạy học Toán - Thống kê Y Dược ở các trường đại học ngành Dược, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 14, tr. 29.

[2] Nguyễn Phan Dũng, Quách Thị Sen, Phạm Thị Hồng Cẩm, (2018), Xác suất và thống kê, NXB Y học

[3] Trần Đức Chiển, (2007), Rèn luyện tư duy thống kê cho học sinh trong dạy học thống kê - xác suất ở môn Toán trung học phổ thông, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Viện Chiến lược và Chương trình Giáo dục

[4] Hoàng Nam Hải, (2013), Phát triển năng lực suy luận thống kê cho sinh viên cao đẳng chuyên nghiệp, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Vinh.

[5] Trần Ngọc Lan, Trương Thị Tố Mai, (2007), Rèn luyện tư duy cho học sinh trong dạy học toán bậc Tiểu học, NXB Trẻ.

[6] Chu Cẩm Thơ, (2015), Phát triển tư duy thông qua dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[7] Randall E. Groth, (2003), Development of a high school statistical thinking framework, Luận án tiến sĩ, Illinois State U., USA.

[8] Snee R., (1999), Discussion: Development and use of statistical thinking: A new era, International Statistical Review, 67(3), 255-258.

Articles in Issue