[1] Bùi Đức Thọ, (2017), Mô hình gắn kế nghiên cứu khoa học và đào tạo, Kỉ yếu Hội thảo Gắn kết đào tạo với nghiên cứu khoa học và chuyển giao công nghệ trong các cơ sở giáo dục đại học, Đại học Đà Nẵng.
[2] Nguyễn Thị Phương - Nguyễn Thị Thu Thuỷ, (2016), Thúc đẩy nghiên cứu và đổi mới trong các trường đại học ở Việt Nam, Tạp chí Chính sách và Quản lí khoa học và Công nghệ, tập 5, số 01
[3] John Taylor, (2007), The teaching: research nexus: a model for institutional management, High Educ, 54: 867- 884
[4] Lindsay, R.,R.Breen, et al., (2002), Academic Research and Teaching Quality: the views of undergraduate and postgraduate students. Studies in Higher Education 27(3): 309-327.
[5] Trần Nam Tú, (2018), Nghiên cứu khoa học và biểu hiện chuyển giao kết quả nghiên cứu vào đào tạo của các trường đại học khối Nông Lâm, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Số 11: 17-21.
[6] John Hattie and Herbert W. Marsh, (2004), One journey to unravel the relationship between research and teaching. “Research and teaching: Closing the divide? An international colloquium”, Marwell Conference Centre, Colden Common, Winchester, Hampshire, SO21 1JH,
[7] Harmon Kay, (2005), Strengthening the links between teaching, learning and research in higher education. Washington, DC: The World Bank
[8] Susan Mayson and Jan Schapper, (2012), Constructing teaching and research relations from the top: an analysis of senior manager discourses on research-led teaching. High Educ. (2012) 64: 473–487.
[9] Hugo Horta, Vincent Dautel & Francisco M. Veloso, (2012), An output perspective on the teaching -research nexus: an analysis focusing on the United States higher education system, Studies in Higher Education, 37:2: 171-187.
[10] Jenkins, A., (2000), “The relationship between Teaching and Research: where does geography stand and deliver?” Journal of Geography in Higher Education 24(3): 325- 351.