ON TEACHING TRIGONOMETRY IN THE CURRENT MATHEMATICS CURRICULUM

ON TEACHING TRIGONOMETRY IN THE CURRENT MATHEMATICS CURRICULUM

Pham Minh Phuong thaygiaophuong@gmail.com High School for Gifted students - Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The paper clarifies the process of teaching Trigonometry at secondary and high school levels in the current Maths curriculum by analyzing the advantages and limitations of four stages in teaching Trigonometry in the current Maths Program. On that basis, Some points to be noted in teaching Trigonometry in the new Maths Program have been emphasized. Firstly, agreeing on building trigonometric functions: from the trigonometric value of the angle to the trigonometric function of the real variable; Secondly, adding the concept of opposite angles (arc), the supplementary angles (arcs), the complementary angles (arcs), the reference angles (arcs), their sum and difference of trigonometrical angles (arcs) before building transformation formulas; Thirdly, enhancing the visual approach when teaching trigonometry such as: the certain set of functions y=tanx and function y=cotx; basic trigonometric equations: sinx=a, cosx=a, tanx=a cotx=a; Fourthly, strongly integrating trigonometric teaching content with practical issues such as measurement, calculation, movement in Physics, ... This approach will enhance the efficiency and quality of teaching trigonometric content of the New Math program to meet the education innovation requirements of our country
Keywords: 
Current Math Curriculum
new Math Curriculum
trigonometry strand at the Current Math Curriculum
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông - môn Toán

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể.

[4] Phan Đức Chính (Tổng chủ biên) - Tôn Thân (Chủ biên) - Vũ Hữu Bình - Trần Phương Dung - Ngô Hữu Dũng - Lê Văn Hồng - Nguyễn Hữu Thảo, (2010), Toán 9, tập 1, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Phan Đức Chính (Tổng chủ biên) - Tôn Thân (Chủ biên) - Vũ Hữu Bình - Trần Phương Dung - Ngô Hữu Dũng - Lê Văn Hồng - Nguyễn Hữu Thảo, (2010), Toán 9, tập 1 (sách giáo viên), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Trần Văn Hạo (Tổng chủ biên) - Nguyễn Mộng Hy (Chủ biên) - Nguyễn Văn Đoành - Trần Đức Huyên, (2006), Hình học 10, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[7] Trần Văn Hạo (Tổng chủ biên) - Nguyễn Mộng Hy (Chủ biên) - Nguyễn Văn Đoành - Trần Đức Huyên, (2006), Hình học 10 (sách giáo viên), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[8] Trần Văn Hạo (Tổng chủ biên) - Vũ Tuấn (Chủ biên) - Đào Ngọc Nam - Lê Văn Tiến - Vũ Viết Yên, (2007), Đại số và Giải tích 11, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[9] Trần Văn Hạo (Tổng chủ biên) - Vũ Tuấn (Chủ biên) - Đào Ngọc Nam - Lê Văn Tiến - Vũ Viết Yên, (2009), Đại số và giải tích lớp 11 (sách giáo viên), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[10] Đoàn Quỳnh (Tổng chủ biên) - Văn Như Cương (Chủ biên) - Phạm Vũ Khuê - Bùi Văn Nghị, (2006), Hình học 10 nâng cao, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[11] Đoàn Quỳnh (Tổng chủ biên) - Văn Như Cương (Chủ biên) - Phạm Vũ Khuê - Bùi Văn Nghị, (2006), Hình học 10 nâng cao (sách giáo viên), NXB Giáo dục, Hà Nội

[12] Đoàn Quỳnh (Tổng chủ biên) - Nguyễn Huy Đoan (Chủ biên) - Nguyễn Xuân Liêm - Đặng Hùng Thắng - Trần Văn Vuông, (2009), Đại số 10 nâng cao, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[13] Đoàn Quỳnh (Tổng chủ biên) - Nguyễn Huy Đoan (Chủ biên) - Nguyễn Xuân Liêm - Đặng Hùng Thắng -Trần Văn Vuông, (2009), Đại số 10 nâng cao (sách giáo viên), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[14] Đoàn Quỳnh (Tổng chủ biên) - Nguyễn Huy Đoan (Chủ biên) - Nguyễn Xuân Liêm - Nguyễn Khắc Minh - Đặng Hùng Thắng, (2009), Đại số và Giải tích 11 nâng cao, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[15] Đoàn Quỳnh (Tổng chủ biên) - Nguyễn Huy Đoan (Chủ biên) - Nguyễn Xuân Liêm - Nguyễn Khắc Minh - Đặng Hùng Thắng, (2009), Đại số và Giải tích 11 nâng cao (sách giáo viên), NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue