IMPROVING QUALITY OF MARINE HUMAN RESOURCES IN VIETNAM RESPONSIVE THE REQUIREMENTS OF THE INDUSTRIAL NETWORK 4.0

IMPROVING QUALITY OF MARINE HUMAN RESOURCES IN VIETNAM RESPONSIVE THE REQUIREMENTS OF THE INDUSTRIAL NETWORK 4.0

Nguyen Duc Ca nguyenducca.21.05.2018@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Hoang Thi Minh Anh anglesparis2001@yahoo.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In the past few years, the Party and Government of Vietnam have defined “the strategy of marine economic development as the leading economic sector of the country”. Therefore, it is necessary to have highquality trained marine personnel. This article presents the challenges and opportunities that the 4.0 revolution has brought to education and training in our country, general conditions and the demand for high-quality marine personnel in Vietnam. Based on that, the article offers a number of solutions to improve the quality of Vietnam’s maritime personnel in the context of the 4.0 industrial revolution. Thus, the improvement of the quality of marine personnel has become urgent and important, which is a decisive task for the existence and development of the maritime industry and the development of marine economy in Vietnam from now to 2025 and beyond. At the same time, the “enhancement of the quality of marine personnel” will contribute positively to the “successful completion of important political tasks in the immediate and long term, to firmly defend the sovereignty of the islands ... when facing with hostile forces and aggressive aggression and invasion of sovereignty over islands in the East Sea of Vietnam”.
Keywords: 
Marine personnel
quality
Refers: 

[1] Cách mạng công nghiệp 4.0 là gì?, Báo điện tử news. zing.vn/cach-mang-cong-nghiep-40-la-gi-post750267. html.

[2] Giáo dục Việt Nam trước yêu cầu của Cách mạng công nghiệp 4.0, http://baochinhphu.vn/Khoa-hoc-Cong-nghe/ Giao-duc-Viet-Nam-truoc-yeu-cau-cua-cach-mangcong-nghiep-40/308970.vgp

[3] Nguyễn Đức Ca, (2017), Nâng cao năng lực đội ngũ cán bộ quản lí giáo dục nghề nghiệp trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0, Tạp chí Giáo dục và Xã hội, số 81 (142), tháng 12 năm 2017, Hà Nội.

[4] Đặng Văn Uy, (2006), Nâng cao năng lực đào tạo hàng hải các cấp tại Việt Nam, Đề tài nghiên cứu khoa học trọng điểm cấp Bộ, Mã số DT063006, Hải Phòng.

[5] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2011), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội, tr.130.

[6] Nguyễn Cúc, (2017), Tác động của cuộc Cách mạng công nghiệp 4.0 đối với cơ sở giáo dục đại học ở Việt Nam và gợi ý chính sách cho Việt Nam, Báo điện tử baomoi.com,ngày 27 tháng 8 năm 2017

[7] Phan Quang Trung, (2017), Giáo dục đại học phải làm gì trước thách thức của CMCN 4.0, Báo điện tử giaoduc. net.vn số ra ngày 22 tháng 7 năm 2017.

[8] Phan Văn Trường, (2017), Ngành Giáo dục “đón đầu” cuộc Cách mạng 4.0 ra sao, Báo điện tử baoquocte.vn, ngày 14 tháng 4 năm 2017.

[9] Tác động của cuộc Cách mạng công nghiệp 4.0 đối với cơ sở giáo dục đại học ở Việt Nam và gợi ý chính sách cho Việt Nam, Báo điện tử baomoi.com.vn, ngày 27 tháng 08 năm 2017.

Articles in Issue