APPLYING MICRO - TEACHING TO IMPROVE INSTRUCTIONAL SKILLS FOR PRE-SERVICE TEACHERS AT THE UNIVERSITY OF LANGUAGES AND INTERNATIONAL STUDIES, VIETNAM NATIONAL UNIVERSITY, HANOI

APPLYING MICRO - TEACHING TO IMPROVE INSTRUCTIONAL SKILLS FOR PRE-SERVICE TEACHERS AT THE UNIVERSITY OF LANGUAGES AND INTERNATIONAL STUDIES, VIETNAM NATIONAL UNIVERSITY, HANOI

Dao Thi Cam Nhung thanhleulis68@gmail.com University of Languages and International Studies, Vietnam National University, Hanoi No. 2, Pham Van Dong St., Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Dao Thi Hong Minh homiscor611.2015@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao St., Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Equipping pre-service teachers with quality of instruction, specifically instructional skills, is of great importance in teacher education. In the context of educational reforms, teacher educators need to investigate and apply a wide range of updated teacher training approaches. This paper presents a research project on the training of pre-service teachers/ student teachers’ instructional skills at the University of Languages and International Studies, Vietnam National University, Hanoi (ULIS - VNU). The authors pinpoint key issues of instructional skills, the concept of micro-teaching method, current training programs of pre-service teachers’ instructional skills as well as suggestions to improve the quality of preservice teacher education. The authors further discuss micro-teaching as an effective approach in training instructional skills for 30 pre-service teachers at ULIS - VNU, which can be applied in similar teacher education contexts.
Keywords: 
Pre-service teachers/student teachers
instructional skills
Micro-teaching
Refers: 

[1] Luận án M.J.Lakshmi, (2009), Microteaching and Propective Teacher, Discovery Publishing House PvtLid, India

[2] Hoàng Anh (chủ biên), (2007), Hoạt động giao tiếp nhân cách, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[3] Lê Huy Bá, (2007), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học, NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, dự án Việt - Bỉ, (2010), Nghiên cứu khoa học sư phạm ứng dụng, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] Đỗ Thị Châu, Rèn luyện cho sinh viên kĩ năng tổ chức nghiên cứu khoa học - Một trong những tiêu chí của việc đánh giá chất lượng đào tạo đại học, Đề tài khoa học năm 2010-2012

[6] Trần Thanh Thủy, (2010), Xác định hệ thống kĩ năng dạy học cho sinh viên ngành Sư phạm Địa lí, Báo cáo toàn văn Hội thảo Địa lí Đông Nam Á.

[7] Từ điển tiếng Việt, (1992), Trung tâm Từ điển ngôn ngữ, Hà Nội.

Articles in Issue