EXPERIENCES ON LEARNING METHOD IN HIGHER EDUCATION

EXPERIENCES ON LEARNING METHOD IN HIGHER EDUCATION

Vu Thi Thuy Dung thuydungvanban@gmail.com National Academy of Public Administration No. 77 Nguyen Chi Thanh St., Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article aims to share the experience of higher - education learning methods, which will help students at this level, especially those who are taking continous learning courses, to gain the additional necessary skills for the training program they are pursuing. Presenting the nature of training types in terms of correlation and difference between higher-education and high school level, the author shares the experiences on methods of learning used in Higher Education such as self-learning, study as a vocational expert, study as scientific researchers and inventors. Through these methods, the student can confidently and proactively approach and apply learning/researching methods effectively.
Keywords: 
Experience
method of study
higher education
Refers: 

[1] Trương Liêm, (2005), Làm thế nào để học giỏi, NXB Trẻ

[2] Nhiều tác giả, Để thành công khi học đại học, NXB Văn hóa

[3] Vũ Cao Đàm, (2006), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học, NXB Khoa học Kĩ thuật, Hà Nội.

[4] Đặng Vũ Hoạt - Hà Thị Đức, (2004), Lí luận dạy học đại học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Nguyễn Hiến Lê, (2007), Kim chỉ nam của học sinh, NXB Văn hóa Thông tin

[6] Nguyễn Hiến Lê, (2007), Tự học một nhu cầu của thời đại, NXB Văn hóa Thông tin.

[7] Huỳnh Ngọc Phiên, Bí quyết thành công khi là sinh viên, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh

[8] Trường Đại học Văn hiến, Kĩ năng học tập bậc Đại học, Tài liệu môn học Kĩ năng mềm (Lưu hành nội bộ).

[9] Nguyễn Thiện Thắng, Một số vấn đề về cơ bản về phương pháp nghiên cứu khoa học giáo dục, www.cdspbrvt.edu. vn/news/uploads/PP

[10] Bách khoa toàn thư mở Wikipedia, https/vi.Wikipedia. org.wiki

Articles in Issue