PROPOSING THE PDCA CYCLE TO IMPROVE THE QUALITY OF SURVEY ACTIVITIES TO COLLECT FEEDBACK OF ALUMNI

PROPOSING THE PDCA CYCLE TO IMPROVE THE QUALITY OF SURVEY ACTIVITIES TO COLLECT FEEDBACK OF ALUMNI

Pham Nguyen Phuc Toan toanpnp@uit.edu.vn University of Information Technology, Vietnam National University of Ho Chi Minh City No. 01, Han Thuyen street, Quarter 6, Linh Trung ward, Thu Duc city, Ho Chi Minh City, Viet Nam
Nguyen Ho Phuong Thao* thaonhp@uit.edu.vn University of Information Technology, Vietnam National University of Ho Chi Minh City No. 01, Han Thuyen street, Quarter 6, Linh Trung ward, Thu Duc city, Ho Chi Minh City, Viet Nam
Summary: 
Due to the influence of globalization and rapid development, universities, particularly, and countries, in general, have faced opportunities and challenges. Quality assurance will be one of the elements for integration. It is an indispensable process that has been focused on for more than 20 years, in which the feedback of Alumni is one of the factors contributing to the self-assessment of the educational quality of universities. They used, completed the training program, and applied the knowledge and skills learned in real life to more or less contribute to the correct assessment of the current situation of training quality. It is essential to develop a normative framework on how to do, and above all, put the steps that need to be taken into a system to collect them effectively. The research team found that using the PDCA cycle is a suitable direction. Based on the process of approaching the PDCA cycle by content and function, we make comments and propose appropriate measures according to PDCA to unify and complete the survey process to improve the efficiency of collecting their opinions at educational institutions.
Keywords: 
PDCA cycle
quality improvement
opinion survey
alumni
educational institutions.
Refers: 

[1] Nguyễn Hữu Cương - Phạm Thị Tuyết Nhung - Tạ Thị Thu Hiền - Phạm Thị Hương, (01/2021), Nghiên cứu về công cụ Đảm bảo chất lượng bên trong của một số trường đại học trên thế giới và khuyến nghị cho Việt Nam, Tạp chí Giáo dục, số 493, kì 1, tr.13-17.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (14/12/2007), Quyết định số 76/2007 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc Ban hành Quy định về quy trình và chu kì kiểm định chất lượng giáo dục đại học, cao đẳng và trung cấp chuyên nghiệp

[3] Chính phủ, (04/11/2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế

[4] Chính phủ, (19/5/2017), Thông tư 12/2017/TT-BGDĐT ban hành Quy định về kiểm định chất lượng cơ sở giáo dục đại học.

[5] Nguyễn Đức Chính, (2002), Kiểm định chất lượng trong giáo dục đại học, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[6] Ryan, P, (2015), Quality assurance in higher education: A review of literature, Higher Learning Research Communications, 5(4), http://dx.doi.org/10.18870/hlrc. v5i4.257

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (18/3/2021), Thông tư số 08/2021/TT-BGDĐT về việc Ban hành Quy chế đào tạo trình độ Đại học.

[8] S. Isniah, H. Hardi Purba, and F. Debora, (2020), Plan do check action (PDCA) method: literature review and research issues, j. sist. manaj. ind., vol. 4, no. 1, pp. 72- 81.

[9] Vương Thị Phương Thảo, (2019), Tác động của ý kiến phản hồi của sinh viên đến quản lí đào tạo đại học, Luận án Tiến sĩ Đo lường và Đánh giá trong giáo dục, Viện Đảm bảo chất lượng giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội

[10] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2008), Công văn số 1276/ BGDĐT-NG về việc Hướng dẫn tổ chức lấy ý kiến phản hồi từ người học về hoạt động giảng dạy của giảng viên.

[11] Đậu Thế Tụng - Nguyễn Thị Bích Hường - Nguyễn Thị Huyền My, (2020), Công tác lấy ý kiến phản hồi người học ở các trường đại học và cao đẳng hiện nay, NXB Khoa học Giáo dục và Công nghệ.

[12] Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh, (29/12/2017), Quyết định số 1520/QĐ-ĐHQG về Quy chế đảm bảo chất lượng giáo dục đại học tại Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

[13] Phòng Thanh tra - Pháp chế - Đảm bảo chất lượng, Trường Đại học Công nghệ Thông tin, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh, (2023), Báo cáo kết quả khảo sát cựu sinh viên năm 2023

[14] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (10/7/2017), Công văn số 2919/BGDĐT-GDĐH về việc Khảo sát tình hình việc làm của sinh viên tốt nghiệp.

Articles in Issue