Summary:
Bringing Japanese into general education and diversifying university enrollment methods led to the difference in the Japanese level of students in the General Japanese Module in the first semesters. Some students pass the Japanese Language Proficiency Test (JLPT), but others are beginners. This differentiation causes difficulties in teaching activities. Faculty of Japanese provides various approaches to students, such as grade skipping, classtime exemption, etc., to narrow down the gap through Japanese competency assessment entrance exams. This article analyzes and assesses the current situation and comes up with solutions to adjust teaching content and methods.
Refers:
[1] Nguyễn Thanh Vân, (2015), Cải tiến giảng dạy ngoại ngữ: Hành động của giáo viên và phản hồi của sinh viên, Tạp chí Ngôn ngữ và Đời sống, số 12 (242), tr.71- 76.
[2] Trần Thị Thu Thủy, (2021), Chặng đường 15 năm xây dựng và phát triển chương trình đào tạo chuyên ngành Tiếng Nhật thương mại của Khoa Tiếng Nhật, Trường Đại học Ngoại thương, Kỉ yếu Hội thảo khoa học Khoa Tiếng Nhật, Trường Đại học Ngoại thương, tr.1-31.
[3] 原田登美 (2013), 言語能力のレベル差と異文化社 会適応への影響, 言語と文化, 巻 17, p. 241-268.
[4] 川本真佐美 (2017), レベル差の大きいクラスにお けるルーブリックを 取り入れたライティング授 業の実践, 西山学苑研究紀要第 12 号, p.13-27.
[5] 亀田友花 (2018), レベル差のあるクラスでの効果 的なロールプレイ授業, 国際教養大学専門職大学 院グローバル コミュニケーション実践研究科日 本語教育実践領域実習報告論文集, 9 巻 p. 43-72.
Journal: