REALITY AND MEASURES TO ENHANCE THE SKILL OF APPLYING INFORMATION TECHNOLOGY FOR STUDENTS MAJORING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION AT BA RIA - VUNG TAU COLLEGE OF EDUCATION

REALITY AND MEASURES TO ENHANCE THE SKILL OF APPLYING INFORMATION TECHNOLOGY FOR STUDENTS MAJORING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION AT BA RIA - VUNG TAU COLLEGE OF EDUCATION

Tien Tu Anh* tientuanh@gmail.com Ba Ria - Vung Tau College of Education No. 689 - Cach Mang Thang Tam street, Ba Ria city, Ba Ria - Vung Tau province, Vietnam
Tran Thi Hai Yen haiyencdspbrvt@yahoo.com.vn Ba Ria - Vung Tau College of Education No. 689 - Cach Mang Thang Tam street, Ba Ria city, Ba Ria - Vung Tau province, Vietnam
Vo Thi Hoai Huong huong.spbr@gmail.com Ba Ria - Vung Tau College of Education No. 689 - Cach Mang Thang Tam street, Ba Ria city, Ba Ria - Vung Tau province, Vietnam
Summary: 
The application of information technology is not only a trend but also a mandatory requirement for training institutions. Students and workers must equip themselves with this skill for the sake of their learning and career prospects. To improve this skill for students majoring in Early childhood education at Ba Ria - Vung Tau College of Education in the coming years, we conducted a questionnaire survey with 168 second-year students in our college in the first two weeks of May 2023 to analyze the current reality of students’ information technology application. Several solutions that need to be implemented have been proposed, such as continuously increasing lecturers’ and students’ awareness about the role and importance of information technology application in teaching and learning activities, making adjustments to the training program and unit descriptions of several subjects, organizing professional activities between lecturers of the Information technology group and the Early childhood education group, and making observations of activities with practical application of information technology at kindergartens. These measures contribute to improving the quality of training for future early childhood teachers.
Keywords: 
students
early childhood education
information technology application
Reality
measures
Refers: 

[1] Chính phủ, (25/01/2022), Quyết định số 131/QĐ-TTg phê duyệt Đề án Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022 - 2025, định hướng đến năm 2030.

[2] Phạm Xuân Nguyện - Phạm Thị Thanh - Bùi Thị Tuyết, (2024), Thực trạng và đề xuất giải pháp nâng cao năng lực công nghệ thông tin cho sinh viên tại Trường Đại học Hoa Lư, Tạp chí Giáo dục, số 24 (số đặc biệt 3), tr.281-285.

[3] Phan Thị Tình, (06/2021), Phát triển năng lực công nghệ thông tin cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học ở trường sư phạm đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 42, tr.28-33.

[4] Chính phủ, (04/08/1993), Nghị quyết số 49/CP về Phát triển công nghệ thông tin ở nước ta trong những năm 90.

[5] Quốc hội, (29/06/2006), Luật Công nghệ thông tin - Luật số 67/2006/QH11.

[6] Viện Khoa học Xã hội Việt Nam - Viện Ngôn ngữ học, (1992), Từ điển tiếng Việt, Trung tâm Từ điển Ngôn ngữ Hà Nội.

[7] Vũ Dũng, (2008), Từ điển Tâm lí học, Hà Nội, NXB Khoa học Xã hội.

[8] Petrovxki, A.V, (1982), Tâm lí học lứa tuổi và Tâm lí học sư phạm, (Đỗ Văn dịch, NXB Giáo dục Hà Nội

[9] Bộ Thông tin và Truyền thông, (11/3/2014), Thông tư số 03/2014/TT-BTTTT quy định Chuẩn kĩ năng sử dụng công nghệ thông tin

[10] Trường Cao đẳng Sư phạm Bà Rịa - Vũng Tàu, Chương trình đào tạo ngành Giáo dục mầm non, http://cdspbrvt. edu.vn/chitiettin.aspx?matin=4082&manhom=17.

[11] Trường Cao đẳng Sư phạm Bà Rịa - Vũng Tàu, Các báo cáo tổng kết thực tập sư phạm từ năm học 2019-2020 đến năm học 2021-2022.

[12] UNICEF, (2022), Educators’ Digital Competency Frameword, Regional Office for Europe and Central Asia (ECARO).

Articles in Issue