[1] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2013), Văn kiện Hội nghị lần thứ tám Ban Chấp hành Trung ương Khóa XI, Văn phòng Trung ương Đảng, Hà Nội
[2] Olena, (2016), Educational Model of a Modern Student: European Scope, Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University 3.2-3, p.9-14.
[3] European Commission, (2019), Education and Training Monitor 2019. Luxembourg: Publications Office of the European Union, p.22.
[4] Brown, Clair, and Michael Reich, (1997), Developing skills and pay through career ladders: Lessons from Japanese and US companies, California Management Review 39.2, p.124-144.
[5] Sawai, Minoru, (2020), Vocational Training and Vocational Education in Postwar Japan: An Overview, Japanese Research in Business History 37, p.1-10.
[6] Quốc hội, (2019), Luật Giáo dục Nghề nghiệp
[7] Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội, (2016), Nâng cao chất lượng dạy nghề đáp ứng yêu cầu của thị trường lao động và hội nhập quốc tế, Báo cáo đề dẫn Hội thảo khoa học.
[8] Nguyễn Quốc Tuấn, (2023), Xây dựng cơ sở giáo dục nghề nghiệp thông minh trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0, Tạp chí Tài chính, tr.158-161.