CHARACTERISTICS OF TRAINING QUALITY OF PEDAGOGICAL UNIVERSITIES/FACULTIES IN THE CURRENT CONTEXT

CHARACTERISTICS OF TRAINING QUALITY OF PEDAGOGICAL UNIVERSITIES/FACULTIES IN THE CURRENT CONTEXT

Pham Le Cuong lecuong@vinhuni.edu.vn Vinh University 182 Le Duan street, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Summary: 
Training quality is a critical issue for universities in general and pedagogical universities/faculties in particular. Compared with the training quality of other higher education institutions, that of pedagogical universities/ faculties has certain characteristics. Based on clarifying the concept and basis of determination, the article focuses on analyzing five attributes of the training quality at pedagogical universities/faculties: being always in a "dynamic" state, being "dual" in nature, being associated with innovation, focusing on the quality of learners, and approaching regional and international standards.
Keywords: 
quality
training quality
specialties
pedagogical universities/faculties
current context
Refers: 

[1] PN Malunda,(2012), Teacher Professional Development and Quality of… https://umispace.umi.ac.ug › bitstream › handle.

[2] C. Husbands, (2012), What makes great pedagogy? Nine claims from research. https://assets.publishing. service.gov.uk › media.

[3] C. Evansa, C. K. Howsonc, A. Forsythed and C. Edwardse, (2020), What constitutes high quality higher education pedagogical research? https://doi.org/10.108 0/02602938.2020.1790500.

[4] Z Ruiz-Alfonso, (2020), Teaching Quality: An Explanatory Model of Learning in... https://journals.copmadrid.org › art.

[5] S Patfield, (2022), Towards quality teaching in higher education, https://www.tandfonline.com › doi › full

[6] Nguyễn Đức Chính - Nguyễn Phương Nga, (2000), Nghiên cứu xây dựng bộ tiêu chí đánh giá chất lượng đào tạo dùng cho các trường đại học Việt Nam, Đề tài nghiên cứu khoa học độc lập cấp Nhà nước.

[7] Nguyễn Hữu Châu (Chủ biên), (2008) Chất lượng giáo dục, những vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[8] Nguyễn Văn Tuấn, (2011), Chất lượng giáo dục đại học - nhìn từ góc độ hội nhập, NXB Tổng hợp, Thành phố Hồ Chí Minh.

[9] Phạm Lê Cường, (2016), Giải pháp đảm bao chất lượng đào tạo trong các trường/khoa Đại học Sư phạm, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, chuyên ngành Quản lí giáo dục, Trường Đại học Vinh.

[10] Quốc hội, (2019), Luật Giáo dục.

[11] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2013), Văn kiện Nghị quyết Hội nghị lần thứ tám, Ban Chấp hành Trung ương khóa XI, Văn phòng Trung ương Đảng, Hà Nội.

[12] Văn kiện Đại hội Đại biểu toàn quốc lần thứ XIII, (2021), NXB Chính trị Quốc gia Sự thật, Hà Nội

[13] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông (Ban hành theo Thông tư 20/2018/TT-BGDĐT).

[14] Chính phủ, (2022), Quyết định số 131/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ Phê duyệt Đề án Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022 - 2025, định hướng đến năm 2030

Articles in Issue