THE ASSESSMENT OF EDUCATIONAL OUTCOMES OF STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE CONTEXT OF EDUCATION 4.0

THE ASSESSMENT OF EDUCATIONAL OUTCOMES OF STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE CONTEXT OF EDUCATION 4.0

Nguyen Duc Minh minhnd@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Pham Ha Thuong thuongph@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article briefly presents the viewpoints and scientific theories for the assessment of educational outcomes for students with disabilities, education model 4.0 and requirements for assessing educational results for students with disabilities. On such basis, some suggestions are made for assessing the outcomes of students with disabilities towards ensuring the education quality for students with disabilities in the context of education 4.0.
Keywords: 
Assessment
educational outcomes
students with disabilities
disability
education 4.0
Refers: 

[1] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (2014), Nghị quyết số 88/2014/QH13 Quyết định về đổi mới Chương trình Sách giáo khoa phổ thông

[2] Nguyễn Công Khanh (chủ biên), (2014), Kiểm tra, đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Nguyễn Đức Minh (chủ biên), (2015), Đổi mới đánh giá kết quả giáo dục học sinh tiểu học, NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] Patrick Grffin, (2014), Nemath Hermosa and Esther Care, Assessment in Education

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2021), Thông tư 22/2021/TTBGDĐT Quy định về đánh giá học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông.

[6] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (2010), Luật số 51/2010/QH12, Luật Người khuyết tật

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư số 03/2018/ TT-BGDĐT Quy định về giáo dục hòa nhập đối với người khuyết tật.

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Thông tư số 27/TTBGDĐT Quy định đánh giá học sinh tiểu học

[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2011), Thông tư số 58/TTBGDĐT Quy định về đánh giá xếp loại học sinh trung học cơ sở và học sinh trung học phổ thông.

[10] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Thông tư 26/2020/TTBGDĐT Bổ sung một số điều của quy chế đánh giá xếp loại học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông

[11] Diwan, P, (2017), Is Education 4.0 an imperative for success of 4th Industrial Revolution?, https://medium.com/@pdiwan/is - education - 4-0- an –imperative – for- success –of- 4th – industrial – revolution – 50c31451e8a4, Accessed on Jannuary 8, 2020.

[12] Trần Ngọc Giao - Lê Văn Tạc (đồng chủ biên), (2010), Quản lí giáo dục hòa nhập, NXB Phụ nữ

[13] Klaus Schwab, (2018), Cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư (Bộ Ngoại giao dịch và hiệu đính), NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

Articles in Issue