IMPROVING TEACHERS’ SUPPORT ABILITY FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT BY ONLINE AND OFFLINE TRAINING

IMPROVING TEACHERS’ SUPPORT ABILITY FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT BY ONLINE AND OFFLINE TRAINING

Do Long Giang dolonggiang2020@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
This article analyzes and evaluates the changes in awareness, knowledge, and teaching skills of teachers at special schools as well as inclusive schools after participating in online and offline professional training on teaching and supporting children with hearing impairment.
Keywords: 
Children with hearing impairment
Teachers
support ability
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Giáo dục hoà nhập trẻ khuyết tật ở tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Huỳnh Văn Sơn, (2017), Kĩ năng phòng tránh xâm hại cho học sinh tiểu học, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[3] Lynas W, (2000), Những cách thức lựa chọn phương thức tiếp cận trong giao tiếp với người khiếm thính, Khoa Giáo dục đặc biệt, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Marschark M, Hauser PC, (2012), How deaf children learn, New York, NY: Oxford University Press.

[5] Nguyễn Thị Hoàng Yến, (2001), Đại cương về giáo dục trẻ điếc, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Sandy Niemann, Devorah Greenstein, Darlena David, (2006), Giúp đỡ trẻ điếc, NXB Lao động Xã hội, Hà Nội.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên dạy học sinh khiếm thính cấp Tiểu học thông qua ngôn ngữ kí hiệu.

[8] Wood, D., Wood, H., Griffiths, A. & Howarth, I, (1986), Teaching and Talking with Deaf Children, Chichester: John Wiley.

Articles in Issue