MEASURES OF VOCATIONAL EDUCATION FOR STUDENTS WITH DEVELOPMENTAL DISORDER IN HANOI CITY

MEASURES OF VOCATIONAL EDUCATION FOR STUDENTS WITH DEVELOPMENTAL DISORDER IN HANOI CITY

Nguyen Van Hung hungnv@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article aims to identify measures of vocational education for children with developmental disorders in Hanoi, including: i) Creating a legal framework for vocational education for students with developmental disorders, ii) Integrating vocational education into educational programs for students with developmental disorders, iii) Coordinating with vocational training institutions and cooperating with employers to provide vocational education course for students with developmental disorders, iv) Family-based vocational education for students with developmental disorders, v) Community-based vocational education for students with developmental disorders. These assessment results provide an important basis for those who work to educate students with developmental disorders to organize vocational education activities for students with developmental disorders; helping them have the opportunity to participate in the professional world and the labor market in order to be able to live independently as well as to integrate into the community
Keywords: 
developmental disorders
vocational guidance
Vocational education
Refers: 

[1] American Psychiatric Association, (2013), Diagnotic and Statistical Mannual of Mental Disorder, fifth edition, DSM-5.

[2] Đặng Danh Ánh, (2010), Giáo dục hướng nghiệp ở Việt Nam, NXB Văn hoá Thông tin.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Hoạt động trải ngiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp, ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[4] Lê Vân Anh, (1999), Vấn đề phân luồng học sinh sau trung học cơ sở, Tạp chí Nghiên cứu giáo dục.

[5] Nguyễn Văn Hưng, (2020), Xây dựng mô hình giáo dục hướng nghiệp cho người khuyết tật trí tuệ và tự kỉ tại Việt Nam, Đề tài Khoa học Công nghệ cấp Bộ, mã số: VKG-2019-03.

[6] Sở Giáo dục và Đào tạo Hà Nội, Báo cáo thống kê đầu năm học 2017 – 2018.

[7] Waras Kamdi, (2015), Community-Based Learning in Vocational Education and Training: Making Schools Closer to The Real World, The 3rd UPI International Conference on Technical and Vocational Education and Training

Articles in Issue