THE APPLICATION OF INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN TEACHING STUDENTS WITH DISABILITIES AT GENERAL SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE INDUSTRIAL REVOLUTION 4.0

THE APPLICATION OF INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN TEACHING STUDENTS WITH DISABILITIES AT GENERAL SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE INDUSTRIAL REVOLUTION 4.0

Nguyen Thi Bich Trang trangntb@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The twenty-first century is changing rapidly, especially in the field of technology. Recent developments in information communication technologies (ICTs) have created many challenges for people in many fields, the ability to use ICTs effectively and rationally is becoming essential for learners to absorb and exploit information in all areas of activities, including educational activities. ICTs had a signification impact on the education industry in our country, not only for normal students but also a turning point in the education of students with disabilities. The application of ICTs in educational management, teaching, and learning in schools has become an indispensable trend of education in the context of the industrial revolution 4.0.
Keywords: 
Information technology
education 4.0
student with disabilities
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2001), Chỉ thị số 29/2001/ CT-BGDĐT ngày 30 tháng 7 năm 2001 về việc Tăng cường giảng dạy, đào tạo và ứng dụng công nghệ thông tin trong ngành Giáo dục giai đoạn 2001-2005.

[2] Thủ tướng Chính phủ, (2017), Quyết định số 117 QĐ/ TTg phê duyệt Đề án Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin trong quản lí và hỗ trợ các hoạt động dạy học, nghiên cứu khoa học góp phần nâng cao chất lượng giáo dục và đào tạo giai đoạn 2016-2020 định hướng đến năm 2025

[3] Phó Đức Hòa - Ngô Quang Sơn, (2008), Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tích cực, NXB Giáo dục

[4] Báo cáo của Bộ Khoa học và Công nghệ, (2018), Những cơ hội thách thức của cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ 4 đối với Việt Nam và những kiến nghị đề xuất.

[5] Lê Trung Nghĩa (dịch giả), Giáo dục mở là gì? Nguồn: http://opensource.com/resuorses/what is open edu.

[6] Phạm Thị Lệ Hằng, (2016), Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở trường trung học cơ sở đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục hiện nay, Tạp chí Giáo dục, số 6, tr.196-198.

Articles in Issue