ISSUES OF DEVELOPING LOWER SECONDARY TEACHERS TOWARDS PROFESSIONAL STANDARDS IN HANOI CITY

ISSUES OF DEVELOPING LOWER SECONDARY TEACHERS TOWARDS PROFESSIONAL STANDARDS IN HANOI CITY

Nguyen Thi Thanh Loan nttloan@moet.edu.vn Ministry of Education and Training 35 Dai Co Viet, Hai Ba Trung, Hanoi, Vietnam
Summary: 
It is necessary to develop teachers in general and those at lower secondary schools in particular towards professional standards in order to not only implement the requirements of the Officials Law but also improve teachers’ competence, meet the requirements of education reform in the current period, closely linked to the professional development for lower secondary teachers. The paper presents some issues about the current situation and recommendations for solutions to these teachers’ development in accordance with professional standards in Hanoi.
Keywords: 
development
lower secondary teachers
professional standards
Hanoi city
Refers: 

[1] Sở Giáo dục và Đào tạo Hà Nội, Báo cáo Kết quả triển khai thực hiện nhiệm vụ phát triển đội ngũ nhà giáo, cán bộ quản lí và nhân viên các cơ sở giáo dục năm học 2016-2017, tháng 6 năm 2017.

[2] Chính phủ, Quy định chi tiết thi hành một số điều của Luật Thi đua, Khen thưởng, Nghị định số 91/2017/NĐ-CP, ngày 31/07/2017

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo - Bộ Nội Vụ, Thông tư liên tịch số 22/2015/ TTLT-BGDĐT-BNV ngày 16/9/2015 quy định Mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp giáo viên trung học cơ sở công lập.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2016), Đề án tổ chức thi thăng hạng chức danh nghề nghiệp giáo viên mầm non, phổ thông công lập.

[5] Hoàng Đức Minh, (2016), Phát triển đội ngũ giáo viên trung học cơ sở thông qua việc quản lí theo tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp, Tạp chí Quản lí Giáo dục, số 81, tháng 2

[6] Quốc hội, Luật Viên chức, ngày 15/11/2010.

[7] Tô An, Tổng kết 5 năm thực hiện kế hoạch xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo, Cổng Thông tin điện tử Sở Giáo dục và Đào tạo Hà Nội, 26/4/2017.

Articles in Issue