DEVELOPING KHMER LANGUAGE TEACHERS AT ETHNIC MINORITY BOARDING SCHOOLS IN KIEN GIANG PROVINCE

DEVELOPING KHMER LANGUAGE TEACHERS AT ETHNIC MINORITY BOARDING SCHOOLS IN KIEN GIANG PROVINCE

Nguyen Van De nguyenvande5252@gmail.com Dong Thap University, Vietnam 783 Pham Huu Lau, Cao Lanh, Dong Thap, Vietnam
Chau Quynh Dao chauquynhdaonhs@gmail.com Ethnic Minority Boarding school, Kien Giang province, Vietnam
Summary: 
The article analyzes the current situation and proposes some measures to develop Khmer language teachers at ethnic minority boarding schools in Kien Giang province in order to improve the education quality for ethnic students, meeting the requirements of fundamental and comprehensive education reform. According to the author, developing teachers who satisfy the requirements of the current education renewal is a very urgent demand. Therefore, the flexible-creative-suitable application of these measures into particular conditions will sustainably develop the general staff and teachers of Khmer language at all ethnic boarding schools including Kien Giang province, meeting the expectations of the whole society.
Keywords: 
teaching staff
ethnic boarding schools
Khmer language
development
Refers: 

[1] Nguyễn Văn Đệ, (2010), Bàn về nhu cầu và định hướng hoạt động đào tạo, bồi dưỡng giáo viên trung học phổ thông vùng Đồng bằng Sông Cửu Long trong bối cảnh hội nhập, Tạp chí Giáo dục, số 247, tr. 7-10

[2] Nguyễn Văn Đệ - Nguyễn Văn Nghiêm, (2014), Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng đội ngũ giáo viên phổ thông ở tỉnh Đồng Tháp, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Tháp, số 09, tr.3-7.

[3] Phạm Minh Giản, (2013), Quản lí phát triển đội ngũ giáo viên Trung học phổ thông Đồng bằng Sông Cửu Long, NXB Giáo dục Việt Nam

[4] Trần Bá Hoành, (2007), Định hướng nghiên cứu về đào tạo, bồi dưỡng giáo viên giai đoạn 2007-2010, Tạp chí Giáo dục, số 162.

[5] Viện Chiến lược và Chương trình Giáo dục, (2007), Nghiên cứu đánh giá thực trạng đội ngũ nhà giáo Việt Nam, Hà Nội

Articles in Issue