THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENTS’ SUBJECT INTEREST AND VOCATIONAL ORIENTATION AT TRAN QUOC TOAN LOWER SECONDARY SCHOOL IN NHA TRANG CITY- KHANH HOA PROVINCE

THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENTS’ SUBJECT INTEREST AND VOCATIONAL ORIENTATION AT TRAN QUOC TOAN LOWER SECONDARY SCHOOL IN NHA TRANG CITY- KHANH HOA PROVINCE

Phan Duc Ngai phanducngai@ukh.edu.vn University of Khanh Hoa 1 Nguyen Chanh, Loc Tho, Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Vu Thi Hoang My vthmy.c2tqtoan.nt@khanhhoa.edu.vn Tran Quoc Toan lower secondary school 46A Le Dai Hanh, Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Nguyen Dinh Khanh Binh nguyendinhkhanhbinhtqt@gmail.com Tran Quoc Toan lower secondary school 46A Le Dai Hanh, Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Pham Thai Hong Trang phamthaihongtrangtqt@gmail.com Tran Quoc Toan lower secondary school 46A Le Dai Hanh, Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Summary: 
The relationship between students’ subject interest and vocational orientation at Tran Quoc Toan lower secondary school in Nha Trang city-Khanh Hoa province was determined by Multivariate correlation analysis. The results showed that the subject interest has a close relationship and impact on the vocational orientation of each student. The research findings contributed to provide scientific base to develop the creative experiential models that are appropriate for classifying students’ joint into experiential activities towards their subject interest and vocational orientation.
Keywords: 
Relationship
subject interest
vocational orientation
Tran Quoc Toan lower secondary school
Nha Trang
Refers: 

[1] Bùi Ngọc Diệp, (2015), Hình thức tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 113, tr.37-43.

[2] Nguyễn Thị Kim Dung - Nguyễn Thị Hằng, (2015), Một số phương pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo cho học sinh phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, tr.60.

[3] Trần Thị Gái - Phan Thị Thanh Hội, (2017), Thiết kế hoạt động trải nghiệm trong dạy học Sinh học ở trường phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 144, tháng 9, tr.45.

[4] Ter Braak C. J. F., Canonical correspondence analysis: a new eigenvector technique for multivariate direct gradient analysis, Ecology, 67, 1986, tr. 1167 - 1179.

[5] Natural History Museum, (1999-2015), Paleontological Statistics Version 3.07, Norway, University of Oslo.

[6] Phan Đức Ngại, (2016), Nguồn lợi sinh vật đáy trong thủy vực nửa kín ở vùng biển ven bờ Bình Định và Khánh Hòa, Học viện Khoa học và Công nghệ - VAST, Hà Nội.

Articles in Issue