CRITERIA FOR EVALUATING THE QUALITY AND THE EFFECTIVENESS OF USING TEACHING EQUIPMENT AT GENERAL SCHOOLS

CRITERIA FOR EVALUATING THE QUALITY AND THE EFFECTIVENESS OF USING TEACHING EQUIPMENT AT GENERAL SCHOOLS

Vu Trong Ry vutrongry@yahoo.com The Vietnam Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article provides criteria for quality of teaching equipment and evaluating the effectiveness of using teaching equipment by clarifying concepts of the teaching equipment, quality and equipment quality. These criteria can be applied into quality control in teaching equipment production or purchase and in evaluating the effectiveness of using teaching equipment in a school, a district, a province or entire education sector
Keywords: 
Teaching equipment
quality of teaching equipment
the effectiveness of using teaching equipment
Refers: 

[1] Nguyễn Hữu Châu (chủ biên), (2008), Chất lượng giáo dục - Những vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Trần Quốc Đắc (chủ biên), (2002), Một số vấn đề lí luận và thực tiễn của việc xây dựng cơ sở vật chất và thiết bị dạy học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[3] Đặng Thành Hưng, (2005), Hiệu quả sử dụng phương tiện, học liệu, thiết bị giáo dục, Tạp chí Thiết bị Giáo dục số 4

[4] Đặng Thị Thu Thủy (chủ biên), (2011), Phương tiện dạy học - Một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Vũ Trọng Rỹ, (2009), Một số vấn đề lí luận của việc sử dụng và sáng tạo phương tiện dạy học, Giáo trình cao học Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue