Summary:
Two skills develop reading skill are Basic and Comprehensive Reading skills. Basic reading skill composed of: Reading books, Identifying Phonology, Reading words, Reading texts, Understanding explicit meaning. The article provides basic reading skills, being used in determining the required achievement (output of competence) and the content of Reading in the National Language Curriculum (Vietnamese language) at preschool and primary levels.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo phối hợp với Đại học Melbourne, (2014), Tài liệu tập huấn về Khung đánh giá năng lực.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Tài liệu Hội thảo Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực.
[3] Nguyễn Thị Hạnh, (2016), Cơ sở khoa học của việc thiết kế Chuẩn môn Ngữ văn theo định hướng phát triển năng lực, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 132.
[4] Nguyễn Thị Hạnh, (2017), Năng lực Đọc trong môn Ngữ văn bậc phổ thông và cấp Tiểu học, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 137.
[5] Chương trình tổng thể Giáo dục phổ thông do Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành tháng 7 năm 2017.
[6] Chương trình nghiên cứu của Úc ACER-GEM_Conceptual framework for Reading_DRAFT_2017 08 03.
Journal: