Summary:
Educationists, teaching curriculum developer, teachers and even students have been concerned with such issues as how to teach historical literature effectively, how to disseminate all knowledge in historical literature to students in a natural but impressive way. Therefore, our proposal on “measures to promote students’ learning activities based on competency development orientation in teaching historical literature” is a practical work which aims at contributing to the innovation of teaching methods based on students’ competency development orientation so as to improve the quality of teaching literature in general and the quality of learning historical literature in particular.
Refers:
[1] Nhiều tác giả, (2014), Ngữ văn lớp 12, tập 1 (bộ chuẩn), NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[2] Phan Trọng Luận, (1997), Phương pháp dạy học Văn, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3] Phan Trọng Luận, (2006), Văn học giáo dục thế kỉ XXI, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Công văn số 5842/BGDĐT-VP, ngày 01/9/2011 về việc hướng dẫn điều chỉnh nội dung dạy học giáo dục phổ thông, Hà Nội, 2011
[5] Nhiều tác giả, (2014), Ngữ văn lớp 10, tập 1 (bộ chuẩn), NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[6] Nhiều tác giả, (2014), Ngữ văn lớp 11, tập 1 (bộ chuẩn), NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Journal: