DEVELOPING OUTCOME STANDARDS FOR THE PRE-TEACHER TRAINING TO MEET THE REQUIREMENTS OF EDUCATION REFORM

DEVELOPING OUTCOME STANDARDS FOR THE PRE-TEACHER TRAINING TO MEET THE REQUIREMENTS OF EDUCATION REFORM

Bui Minh Duc duckhsp@gmail.com Hanoi Pedagogical University 2 Xuan Hoa ward, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Summary: 
The outcome standards for the pre-teacher training should be developed to meet the requirements of education reform in general and the professional standard for teachers as well as the new general education curriculum in particular. The standards are developed based on the system approach, competence approach, functional approach and practical approach. On the basis of inheriting the outcome standards for the pre-teacher training, which have been studied and applied in Vietnam and some other countries in the world, the new requirements of the professional standards of teachers and the new general education curriculum, the author proposes the output standard framework for the pre-teacher training, including: 1/ Morality (Political and civic consciousness; ethics and pedagogical styles); 2/ Competences (general capacity, professional capacity, pedagogical competence).
Keywords: 
outcome standards
pre-teachers
Morality
competences
Refers: 

[1] Đinh Quang Báo, (2016), Chương trình đào tạo giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2009), Chuẩn nghề nghiệp giáo viên phổ thông, ban hành theo Thông tư số 30/2009/TTBGDĐT ngày 22 tháng 10 năm 2009.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Chuẩn đầu ra trình độ đại học khối ngành sư phạm đào tạo giáo viên Trung học phổ thông, NXB Văn hóa Thông tin.

[4] Bùi Minh Đức (chủ biên), (2017), Phát triển năng lực nghề cho sinh viên sư phạm, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[5] Vũ Thị Sơn, (2015), Mô hình đào tạo giáo viên theo định hướng phát triển năng lực nghề, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6] Australian Professional Standards for Teachers, downloaded from http://www.aitsl.edu.au/australian-professional-standards-for teachers/standards/list

[7] National Institute of Education, Singapore. “A teacher education models for the 21st century,” October 2009. http://www.nie.edu.sg/files/spcs/Te21_online_ver.pdf

[8] Virginia Standards for the Professional Practice of Teachers, downloaded fromhttp://www.doe.virginia.gov/ teaching/regulations/uniform_performance_stds_2011. pdf

Articles in Issue