DEVELOPING METHODOLOGICAL KNOWLEDGE FOR GRADE 11 STUDENTS IN TEACHING MATHEMATICS IN LAO PEOPLE’S DEMOCRATIC REPUBLIC

DEVELOPING METHODOLOGICAL KNOWLEDGE FOR GRADE 11 STUDENTS IN TEACHING MATHEMATICS IN LAO PEOPLE’S DEMOCRATIC REPUBLIC

Somchay Songsamayvong somchay2313598@gmail.com Ministry of Education and Sports, Lao PDR
Summary: 
We examine the training of methodological knowledge for students in Grade 11 Mathematics teaching in Lao People’s Democratic Republic; these methods are including: Creating situations for students to apply methodological knowledge in algorithms and guess at levels of increasing difficulty; training methodological knowledge of “different familiarization types” associated with fostering intellectual activities for learners. Through methodological knowledge developing, the learners also improve their intellectual activities, adapting to the practice of maths teaching in high schools in Lao People’s Democratic Republic.
Keywords: 
Methodological knowledge
students
teaching and learning mathematics
Lao People’s Democratic Republic
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Thể thao Lào, (2015), Sách giáo khoa môn Toán lớp 11, NXB Giáo dục nước Cộng hòa Dân chủ Nhân dân Lào

[2] La Đức Minh, (2015),Truyền thụ tri thức phương pháp cho học sinh trong dạy học môn Toán ở trường trung học phổ thông, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Vinh.

[3] Edgarmorin, (2006), Tri thức về tri thức (Lê Diên dịch), NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4] Nguyễn Bá Kim, (2015), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Nguyễn Ngọc Anh, (2014), Rèn luyện tri thức phương pháp quy lạ về quen cho học sinh tiểu học thông qua các bài toán về diện tích, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tháng 9 năm 2014, tr.138 -139; 122.

[6] M.Alêcxêep, V.Onhisuc, M.Crugliăc, (1976), Phát triển tư duy học sinh (Hoàng Yến dịch, Nguyễn Ngọc Quang hiệu đính), NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue