THE RELATION BETWEEN CAREER-ORIENTED EDUCATION AND STUDENT CLASSIFICATION AFTER SECONDARY SCHOOLS

THE RELATION BETWEEN CAREER-ORIENTED EDUCATION AND STUDENT CLASSIFICATION AFTER SECONDARY SCHOOLS

Do Thi Bich Loan bichloan1095@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Classifying post-secondary students plays an important role for each individual and the society.This is considered as a strategic system adjustment to connect education with Socio-economic development objectives, which contributes to the effective human resource development. Education has impact on the career orientation process, it help students self-adjust their professional choices in accordance with their abilities, strengths and the professional needs of the society. The career-oriented education and student classification after secondary schools have a close relationship, and interact with each other. A good job orientation will motivate students and give them more opportunities to choose the right job. This article analyzed the relation between career-oriented education and post-secondary students to further clarify the role of the career oriented education in the preparation of skilled labor forces meeting the requirements of professional and training structures in Vietnam conditions.
Keywords: 
Career-oriented education
student classification
relation between the career - oriented education and student classification
Refers: 

[1] Chính phủ, (2006), Nghị định số 75/2006/NĐ-CP ngày 02 tháng 8 năm 2006 quy định chi tiết và hướng dẫn thi hành một số điều của Luật Giáo dục.

[2] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (2013), Phân luồng và liên thông trong hệ thống giáo dục quốc dân. Đề tài cấp Bộ trong Chương trình Đổi mới quản lí giáo dục. Chủ nhiệm PGS.TS. Đỗ Thị Bích Loan.

[3] Chính phủ, (2013), Quyết định 89/QĐ-TTg ngày 09 tháng 01 năm 2013 phê duyệt Đề án Xây dựng xã hội học tập giai đoạn 2012 - 2020

[4] Phạm Tất Dong, (2018), Kỉ yếu Hội thảo “Cơ sở lí luận và kinh nghiệm quốc tế về phân luồng học sinh sau Trung học cơ sở ”, Hà Nội.

[5] Phạm Tất Dong, (2018), Kỉ yếu Hội thảo “Cơ sở lí luận và kinh nghiệm quốc tế về phân luồng học sinh sau Trung học cơ sở ”, Hà Nội.

Articles in Issue