SOME BASIC CHARACTERISTICS OF TEACHING MANAGEMENT BASED ON COMPETENCE APPROACH IN HIGH SCHOOLS

SOME BASIC CHARACTERISTICS OF TEACHING MANAGEMENT BASED ON COMPETENCE APPROACH IN HIGH SCHOOLS

Le Ngoc Hoa mastercuoi@gmail.com Xuan Dinh High School Xuan Dinh ward, Bac Tu Liem district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Competency-based teaching is a practical activity in education and training, which is under the influence and impact of the management process. Managers have organizational and targeted impacts. Management subjects manage both teachers 'teaching activities and manage students' learning activities in the teaching-learning process; at the same time, support for facilities, technical infrastructure and environment to serve teaching activities based on competence in order to maximize efficiency of the initial objectives. Therefore, teaching management based on competence approach at high schools will need to have basic characteristics that help the process of competency-based teaching management have big breakthroughs compared to the traditional management of teaching, contributing to the fundamental and comprehensive innovation of education and training in Vietnam in the current period.
Keywords: 
Competence approach
competency-based teaching
teaching management based on competence approach
Refers: 

[1] Đỗ Ngọc Thống, (2007), Xây dựng mục tiêu giáo dục phổ thông Việt Nam cho nhà trường giai đoạn 2015-2020, Đề tài cấp Bộ, mã số B2005-80-25.

[2] Lê Ngọc Hoa, (2016), Quản lí dạy học theo tiếp cận năng lực tại các trường phổ thông: Triển vọng và thách thức, Tạp chí Dạy và Học Ngày nay, số tháng 12

[3] Cao Danh Chính, (2010), Thiết kế bài dạy học tích hợp trong đào tạo nghề, Tạp chí Giáo dục, số 276

[4] Vương Thị Bích Thủy, (2015), Đổi mới phương pháp dạy học theo định hướng phát triển năng lực người học, Tạp chí Quản lí Giáo dục, số 4.

[5] Phạm Viết Vượng, (2008), Giáo dục học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue