DIFFERENTIATED TEACHING OF HIGH SCHOOL MATHEMATICS ASSOCIATED WITH CAREER ORIENTATION

DIFFERENTIATED TEACHING OF HIGH SCHOOL MATHEMATICS ASSOCIATED WITH CAREER ORIENTATION

Pham Thi Hong Hanh hanhpth@hpu2.edu.vn Hanoi Pedagogical University 2 Xuan Hoa ward, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Summary: 
The article gives the viewpoint on differentiated teaching of mathematics associated with vocational orientation; analyzes the content of the Maths program to find out the relationship between Math knowledge in secondary education curriculum and careers in society; presents some methods of differentiated teaching of high school mathematics associated with vocational orientation with the aim of contributing to improving the effectiveness of teaching, helping high school students have a basis for choosing their future professions, and meeting the requirements of new secondary education program.
Keywords: 
Differentiated teaching
high school mathematics
career orientation
Refers: 

[1] Phạm Tất Dong (Chủ biên), Phạm Huy Thụ, Nguyễn Minh An, (1987), Giáo trình công tác hướng nghiệp trong trường phổ thông. NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Đỗ Hương Trà, (2016), Dạy học Vật lí gắn với định hướng nghề: cơ hội và thách thức, Kỉ yếu hội thảo khoa học quốc tế. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội, tr.359-370.

[3] Tomlinson, C.A, (2001), How to differentiate instruction in mixed – ability classrooms. Association for supervision and curriculum development. Alexandria, VA22311-1714 USA.

[4] Do Thi Hong Minh, (2018), Applying Differentiated Teaching Method in Teaching Mathematics in High Schools in Vietnam, American Journal of Educational Research, Vol. 6, No. 5, 532-538.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ban hành ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013),Tài liệu tập huấn đổi mới giáo dục hướng nghiệp trong trường trung học

[7] Trần Văn Hạo (Tổng Chủ biên), Nguyễn Mông Hy (Chủ biên), (2010), Hình học 10, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue