MANAGING MUSIC TEACHING IN PRIMARY SCHOOLS TO MEET THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

MANAGING MUSIC TEACHING IN PRIMARY SCHOOLS TO MEET THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Ly Thanh Hien lythanhhien@hpu2.edu.vn Hanoi University of Pedagogy 2 No.32, Nguyen Van Linh street, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Summary: 
From the perspective of the 2018 General Education Curriculum, music teaching also aims to "ensure the development of learners' qualities and competency through educational content with basic, practical, and modern knowledge and skills; harmonize their virtue, intelligence, body, and beauty." Music teaching in primary schools not only provides knowledge, skills, and artistic appreciation for pupils but also creates excitement, relieves stress, and brings positive emotions to them. Managing it requires educational managers (principals, vice principals) to understand and implement the right process. The article addresses the contents of music teaching management in primary schools to meet the 2018 General Education Curriculum.
Keywords: 
management
Teaching management
music teaching management
the 2018 General Education Curriculum.
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Thanh Bình, (2022), Hướng dẫn dạy học Âm nhạc lớp 1 theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 (Chương trình môn Âm nhạc)

[3] Đặng Quốc Bảo, (1995), Quản lí giáo dục - một số khái niệm và luận đề, Trường Cán bộ quản lí Giáo dục và Đào tạo, Hà Nội.

[4] Phạm Minh Chính, (2020), Tài liệu dạy học Âm nhạc, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Lê Anh Tuấn, (2023), Xây dựng và thử nghiệm Chuẩn đánh giá năng lực môn Âm nhạc cấp Trung học cơ sở trong Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập 19, số S2, tr.61-65.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 (Chương trình tổng thể).

Articles in Issue