Summary:
The 2018 General Education Curriculum was built toward developing students’ quality and competence through the competence of subjects, including Fine-arts subject. It is essential to assess students’ learning outcomes, ensuring fairness, objectivity, and feasibility of the curriculum. Therefore, developing a standard is crucial to support teachers in teaching and evaluating educational outcomes. The competency assessment standard also provides accurate, timely, and valuable information on the achieved level for learners, improving the effectiveness of teaching Fine-arts in the 2018 General Education Curriculum. The Finearts subject was formed by its main elements (subject characteristics, viewpoints on developing curriculum, objectives, contents...), but developing standards must be based on the achieved requirements of Visual arts and Applied arts.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 (Chương trình tổng thể).
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình môn Mĩ thuật 2018.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (20/7/2021), Thông tư số: 22/2021/TT-BGDĐT quy định về đánh giá học sinh trung học cơ sở và học sinh trung học phổ thông.
[4] Chương trình giảng dạy Ontario (Chương trình học Mĩ thuật - 2010).
[5] Hướng dẫn Chương trình giảng dạy nghệ thuật California
[6] Chương trình Dipoma Programme của International Baccalaureate (IB) - 2017.
[7] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Ban Nghiên cứu Đánh giá Giáo dục (2023), Quy trình xây dựng và thử nghiệm Chuẩn đánh giá năng lực
Journal: