MEASURES TO MANAGE ACTIVITIES OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE DEVELOPMENT FOR PRIMARY TEACHERS IN HO CHI MINH CITY TO MEET THE REQUIREMENTS OF THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

MEASURES TO MANAGE ACTIVITIES OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE DEVELOPMENT FOR PRIMARY TEACHERS IN HO CHI MINH CITY TO MEET THE REQUIREMENTS OF THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Phan Thai Hiep thayhiepphtapt2@gmail.com Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Summary: 
The context of implementing new textbooks is teaching toward developing pupils' qualities and competencies. Therefore, teachers’ professional competencies need to be developed in response. Surveying the current situation of managing primary teachers’ professional competence development in Ho Chi Minh City, the author stated that the effectiveness of this management is still weak. Thus, the author proposes measures to improve the quality of designing teaching and education plans, using teaching and education methods, and renewing teachers’ testing and assessment methods in primary schools.
Keywords: 
professional competence
Teachers
primary school
General Education Curriculum
Ho Chi Minh City.
Refers: 

[1] Quốc hội, (2014), Nghị quyết 88/2014/QH13 về Đổi mới Chương trình Sách giáo khoa giáo dục phổ thông.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018a), Thông tư 32/2018/ TT-BGDĐT về Ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020a), Điều lệ Trường tiểu học, Thông tư 28/2020/TT-BGDĐT.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (02/02/2021), Quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp và bổ nhiệm, xếp lương viên chức giảng dạy trong các trường tiểu học công lập, Thông tư 02/2021/TT-BGDĐT.

[5] Bùi Hiền và cộng sự, (2001), Từ điển Giáo dục học, NXB Từ điển Bách khoa

[6] Chế Thị Hải Linh, (2019), Quản lí đào tạo giáo viên tiểu học ở các trường/khoa đại học sư phạm theo tiếp cận năng lực, Luận án Tiến sĩ Quản lí giáo dục, Trường Đại học Vinh.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018b), Thông tư 20/2018/ TT-BGDĐT về Ban hành Quy định Chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông

[8] Viện Ngôn ngữ (2003), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng, tr.1321.

[9] Phạm Minh Hạc (2001), Về phát triển toàn diện con người thời kì công nghiệp hóa - hiện đại hóa. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

[10] Trần Kim Dung, (2001), Quản trị nguồn nhân lực, NXB Giáo dục

[11] Phan Thai Hiep, (2023), Management of professional capacity development activities for elementary school teachers to meet the 2018 General Education Program, Vinh Uni. J. Sci. Vo.l. 52 (1B), pp. 41-50 doi:10.56824/ vujs.2023b001.

[12] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020b), Quy định đánh giá học sinh tiểu học, Thông tư 27/2020/TTBGDĐT

[13] Sở Giáo dục và Đào tạo Thành phố Hồ Chí Minh, (2023), Báo cáo Tổng kết nhiệm vụ chuyên môn cấp Tiểu học năm học 2022-2023.

Articles in Issue