[1] Roegiers, X., (2016), A Conceptual Framework for Competencies Assessment. In-Progress Reflection No. 4 on” Current and Critical Issues in the Curriculum and Learning”, UNESCO International Bureau of Education.
[2] Hamilton, L. S., Stecher, B. M., & Yuan, K., (6/2012), Standards-Based Accountability in the United States, Education Inquyry, 3(2), 149-170. https://doi. org/10.3402/edui.v3i2.22025
[3] Education Commission of the States, (2002), No Child Left Behind Issue Brief: A Guide to Standards-Based Assessment, Department of Education, Washington, DC, https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED469726.pdf
[4] Shepard, L., Glaser, R., Linn, R., Bohrnstedt, G., (1993), Setting Performance Standards for Student Achievement, The National Academy of Education, Standford University, USA, https://naeducation.org/ wp-content/uploads/2018/01/Setting-PerformanceStandards-for-Student-Achievement_Reduced.pdf
[5] Kendall, J. S., Ryan, S. E., Richardson, A. T., (2005), The Systematic Identification Performance Standards, McREL, https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED486632.pdf
[6] GAPPS, (2018), Exposure Draft of a Framework for Performance Based Competency Standards for Project Controls: Global Alliance for the Project Professions, https://mosaicprojects.com.au/PDF-Gen/CompetencyGAPPS_Project_Controller.pdf
[7] Nguyễn Thị Lan Phương (Chủ biên) - Trương Xuân Cảnh - Bạch Ngọc Diệp - Phạm Thị Bích Đào - Đỗ Tiến Đạt - Nguyễn Thị Hạnh - Đặng Thị Thu Huệ - Nguyễn Hồng Liên - Nguyễn Tuyết Nga - Đỗ Ngọc Thống - Nguyễn Thị Hồng Vân, (2016), Chương trình tiếp cận năng lực và đánh giá năng lực người học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[8] NEAP, (2017), National Assessment of Educational Progress, NCES handbook of survey methods, Nguồn: https://nces.ed.gov/statprog/handbook/pdf/naep.pdf
[9] NAGB, (2020), Achievement levels procedures manual, https://www.nagb.gov/content/dam/nagb/en/ documents/naep/Achievement-Levels-ProceduresManual.pdf
[10] Queensland Studies Authority, (2012), Reporting student achievement and progress in Prep to Year 10 - Advice on implementing the Australian Curriculum, https://www.qcaa.qld.edu.au/downloads/aust_curric/ ac_p-10_reporting_achievement.pdf
[11] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018a), Chương trình Giáo dục phổ thông – Môn Tự nhiên và Xã hội, cấp Tiểu học (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
[12] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018b), Chương trình Giáo dục phổ thông - Môn Lịch sử và Địa lí, cấp Tiểu học (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo)