DEVELOPING ASSESSMENT STANDARDS OF PUPILS’ QUALITIES AND COMPETENCIES IN ETHICS SUBJECT AT THE PRIMARY LEVEL TOWARD THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

DEVELOPING ASSESSMENT STANDARDS OF PUPILS’ QUALITIES AND COMPETENCIES IN ETHICS SUBJECT AT THE PRIMARY LEVEL TOWARD THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Bui Ngoc Diep* Vietnam Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Nguyen Ha My nhmy.3110@gmail.com Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy, Dich Vong Hau, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Nguyen Huyen Trang nguyenhuyentrangbdcb@gmail.com Hanoi Education Staff Training School, No. 36, Mac Thai To, Yen Hoa, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The 2018 General Education Curriculum was built toward developing pupils’ qualities and competencies. Therefore, the assessment of primary pupils needs to be based on identifying their qualities and competencies that shaped through studying subjects and participating in educational activities. Evaluation is the process of determining the level of performance required by the education curriculum, and the evaluation standards of pupils’ qualities and competencies in Ethics subject at primary level under the 2018 General Education Curriculum are the basis for administrators and teachers to evaluate pupils toward developing their qualities and competencies. The article mentioned the general issues of assessment and evaluation standards as well as proposed the process of developing evaluation standards in Ethics subject as a basis for educators in conducting the evaluation for primary pupils toward the orientation set out by the 2018 General Education Curriculum.
Keywords: 
Assessment standards
qualities
Competencies
achieved requirements
evaluation levels
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo)

[2] Trần Thị Tuyết Oanh, (2014), Đánh giá kết quả học tập, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Nguyễn Đức Minh (chủ biên), (2015), Hướng dẫn đánh giá năng lực của học sinh cuối cấp Tiểu học, NXB Giáo dục Việt Nam

[4] Nguyễn Đức Chính, (2017), Đánh giá và quản lí hoạt động trong giáo dục, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Nguyễn Thị Lan Phương, (2014), Xây dựng Chuẩn đánh giá kết quả học tập của học sinh phổ thông theo hướng tiếp cận năng lực, đề tài được tài trợ bởi Quỹ Phát triển Khoa học và Công nghệ Quốc gia (NAFOSTED), mã số VI1.2-2011.06.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (04/9/2020), Thông tư số 27/2020/TT-BGDĐT ban hành Quy định đánh giá học sinh tiểu học.

[7] The Glossary of Education Reform, (2014), Learning Standards, Great School Partnership, retrieved from https://www.edglossary.org/learning-standards/.

[8] Marzano, R. J., (2010), Formative assessment and standards-based grading, Bloomington, IN: Solution Tree.

[9] Guskey, T.R., (2001), Helping standards make the grade, Educational Leadership, 59 (1), 20-17

[10] Pro Vice-Chancellor Education (n.d.), Standards-Based Assessment, The University of New South Wales, Australia, retrieved from https://www.teachi ng.unsw.edu.au/standardsbased-assessment#:~:text =Standards%2Dbased%20asses sment%20lets%20students,their%20achievement%20of% 20the%20 standards

[11] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Giáo dục công dân (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT–BGDĐT)

Articles in Issue