OVERCOMING SOME DIFFICULTIES WHEN TEACHING PRACTICAL PROBLEMS IN TEACHING GRADE 10 MATHS

OVERCOMING SOME DIFFICULTIES WHEN TEACHING PRACTICAL PROBLEMS IN TEACHING GRADE 10 MATHS

Vu Ngoc Hoa* ngochoa9630@gmail.com Ngo Quyen High School, Dong Nai, Vietnam 61 Thirty April, KP2, Bien Hoa city, Dong Nai province, Vietnam
Nguyen Thanh Hung nthung@ued.udn.vn University of Education - University of Danang 459 Ton Duc Thang, Hoa Khanh Nam, Lien Chieu, Da Nang, Vietnam
Summary: 
The Maths in the 2018 General Education Curriculum mainly focused on increasing practical problems compared to the 2006 Curriculum. After a year of implementation, we have learned the difficulties of teachers and students when teaching practical problems in grade 10. Teachers often face various difficulties, such as setting goals, organizing activities, choosing real-life problems when teaching, and making assessments. Students are often confused and unprepared when solving real-world problems. From the above fact, in this article, we propose some measures to overcome difficulties when teaching and learning practical problems in grade 10, contributing to improving the quality of teaching mathematics in high schools.
Keywords: 
difficulties
Solutions
real problems
grade 10
2018 General Education curriculum
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể (Thông tư số 32/2018/TTBGDĐT), Hà Nộ

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán (Thông tư số 32/2018/ TT-BGDĐT), Hà Nội.

[3] Trần Nam Dũng (chủ biên), (2021), Toán 10 (Chân trời Sáng tạo), NXB Giáo dục Việt Nam, Thành phố Hồ Chí Minh.

[4] Hà Huy Khoái (chủ biên), (2021), Toán 10 (Kết nối Tri thức với Cuộc sống), NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[5] Đỗ Đức Thái (chủ biên), (2021), Toán 10 (Cánh diều), NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội

[6] Phạm Đức Quang - Vũ Ngọc Hòa, (2022), Một số vấn đề dạy học Toán theo hướng tăng cường gắn kết với thực tiễn, Kỉ yếu Hội thảo quốc tế IWME: “Giáo dục Toán học trong một thế giới thay đổi”, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội

Articles in Issue