RESEARCHING AND DEVELOPING AN ASSESSMENT STANDARD ON THE FINE-ARTS COMPETENCE AT THE PRIMARY EDUCATION LEVEL IN THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

RESEARCHING AND DEVELOPING AN ASSESSMENT STANDARD ON THE FINE-ARTS COMPETENCE AT THE PRIMARY EDUCATION LEVEL IN THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Ta Kim Chi* chitk@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 52 Lieu Giai street, Ba Dinh district, Hanoi, Vietnam
Ly Quoc Bien bienlq@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 52 Lieu Giai street, Ba Dinh district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Fine-arts education is not only a highly creative subject but also a contribution to the holistic development of pupils. The 2018 General Education Curriculum was designed to develop pupils’ qualities and competencies through various subjects, including Fine -arts. Assessing pupils' learning outcomes helps teachers measure their understanding and the extent to which they achieve their learning objectives. Therefore, it is necessary and appropriate to establish a standardized assessment tool for assessing pupils' competencies in Fine-arts at primary education level, in line with the 2018 General Education Curriculum. This is an important step in ensuring the quality of teaching and assessment in the field of arts.
Keywords: 
Competence-based assessment standards
2018 General Education curriculum
teaching Fine-arts
primary education
competence.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 (Chương trình tổng thể).

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 (Chương trình môn Mĩ thuật).

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư 27/2020/TT-BGDĐT Quy định đánh giá học sinh tiểu học

[4] Chương trình giảng dạy Anh (Chương trình học Mĩ thuật - 2010).

[5] Chương trình giảng dạy Hàn Quốc (Chương trình học Mĩ thuật - 2010).

[6] Chương trình giảng dạy Nhật (Chương trình học Mĩ thuật - 2011).

[7] Nguyễn Thị Hạnh, (2014), Phương pháp thiết kế Chuẩn kết quả của môn học đối với cấp học, lớp học của giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực, mã số B2014 - 37 - 01NV

[8] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Ban Nghiên cứu Đánh giá Giáo dục, (2023), Quy trình xây dựng và thử nghiệm Chuẩn đánh giá năng lực, Phần tóm tắt (dịch sang tiếng Anh).

Articles in Issue