ORIENTATION FOR DEVELOPING ASSESSMENT STANDARDS OF PUPILS’ COMPETENCE AND QUALITY IN VIETNAMESE SUBJECT IN PRIMARY SCHOOLS

ORIENTATION FOR DEVELOPING ASSESSMENT STANDARDS OF PUPILS’ COMPETENCE AND QUALITY IN VIETNAMESE SUBJECT IN PRIMARY SCHOOLS

Tran Thi Hien Luong luongtth@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai street, Ba Dinh district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The 2018 General Education Curriculum was built toward a competence approach. The curriculum identified general and specific competencies and qualities that need to be formed and developed for students. Although specific regulations on their achieved requirements at each education level, each subject, and educational activity were defined, there is still insufficient proof and evidence to determine the requirements. It is necessary to base on the goals and requirements for the competencies and qualities stated in the curriculum to develop assessment standards and facilitate teachers in designing assessment tools for reading, writing, speaking, and listening skills. Based on the assessment results, it is possible to determine the qualities and abilities of each student; then, an appropriate support plan will be made to ensure students’ progress improvement and contribute to improving the education quality in each school.
Keywords: 
competence
moral qualities
achieved requirements
Assessment standards
primary education level.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

[3] Đỗ Tiến Đạt, (11/2017), Đổi mới việc xây dựng Chuẩn Giáo dục phổ thông. Giải pháp góp phần nâng cao chất lượng giáo dục phổ thông ở Việt Nam hiện nay, Tạp chí Giáo dục và Xã hội

[4] Nguyễn Thị Hạnh (chủ nhiệm đề tài), (2014), Phương pháp thiết kế Chuẩn kết quả của môn học đối với cấp học, lớp học của giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực, mã số B2014 - 37 - 01NV

[5] Phạm Đức Quang (chủ biên), (2014), Các nguyên tắc và phương pháp xác định các lĩnh vực học tập, môn học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[6] ACARA | The Australian Curriculum (Version 9).

[7] Commoncore standards

[8] https://www.australiancurriculum.edu.au/

Articles in Issue