GUIDELINES FOR USING MATHEMATICAL STANDARDS AT THE LOWER AND UPPER SECONDARY EDUCATION LEVEL IN TEACHING AND ASSESSMENT IN VIETNAM GENERAL SCHOOLS

GUIDELINES FOR USING MATHEMATICAL STANDARDS AT THE LOWER AND UPPER SECONDARY EDUCATION LEVEL IN TEACHING AND ASSESSMENT IN VIETNAM GENERAL SCHOOLS

Pham Duc Quang phamducquang@hpu2.edu.vn Ha Noi Pedagogical University 2 32 Nguyen Van Linh street, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Summary: 
The Mathematics standards at the secondary schools were introduced in the previous article. In this article, the author mainly guides how to implement it for teachers, students, administrators, and students' parents and illustrates it through some examples. Accordingly, the article will clarify the purpose of developing and using the standards, how to design standardsbased teaching, how to use them in continuous and summative assessments, how to use standards-based assessment for students, and how to use it for parents to help their children know how to measure achievement after school.
Keywords: 
standard
standards-based teaching
standards-based assessment.
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Hạnh, (2014), Phương pháp thiết kế chuẩn kết quả của môn học đối với cấp học, lớp học của giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực, Nhiệm vụ Nghiên cứu Khoa học công nghệ cấp Bộ, mã số B2014 – 37 – 01NV

[2] Nguyễn Lộc (đồng chủ biên), (2015), Phương pháp, kĩ thuật xây dựng Chuẩn đánh giá năng lực đọc hiểu và năng lực giải quyết vấn đề, NXB Giáo dục Việt Nam.

[3] Phạm Đức Quang, (2022), Một số vấn đề chung về xây dựng Chuẩn trong Chương trình Giáo dục phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[4] Phạm Đức Tài, (2009), Tài liệu hướng dẫn thực hiện Chuẩn kiến thức, kĩ năng môn Toán trung học cơ sở, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] P. Griffin, (1996), Assessment and reporting framework, In Gillis, S. and Griffin, P. (Eds) Workplace Assessor Training: Reading Guide. Assessment Research Centre, The University of Melbourne: Assessment Research Centre, The University of Melbourne.

[6] Phan Thị Luyến, (2010), Đánh giá kết quả học tập môn Toán phổ thông theo Chuẩn kiến thức, kĩ năng, Tạp chí Giáo dục.

Articles in Issue