MANAGEMENT MEASURES FOR THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT ACTIVITIES OF TEACHERS AT SECONDARY SCHOOLS IN CHAU DOC CITY, AN GIANG PROVINCE

MANAGEMENT MEASURES FOR THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT ACTIVITIES OF TEACHERS AT SECONDARY SCHOOLS IN CHAU DOC CITY, AN GIANG PROVINCE

Nguyen Bach Thang nbthang@agu.edu.vn An Giang University -Vietnam National University Ho Chi Minh City No. 18 Ung Van Khiem, Long Xuyen city, An Giang province, Vietnam
Summary: 
The management of professional development activities for lower secondary school teachers is a key factor in meeting the 2018 general education curriculum. The purpose of this study is to manage the professional development activities of lower secondary school teachers in Chau Doc city. The study employs a survey method using questionnaires and in-depth interviews. The research sample includes 40 management staff and 240 teachers from 10 lower secondary schools, focusing on the following areas: 1) The current state of planning for teacher development activities in lower secondary schools in Chau Doc city, An Giang province; 2) The current state of organizing and implementing teacher development activities in lower secondary schools in Chau Doc city, An Giang province; 3) The current state of directing the implementation of teacher development in lower secondary schools in Chau Doc city, An Giang province; 4) The current state of monitoring teacher development activities in lower secondary schools in Chau Doc city, An Giang province; In combination with the results of in-depth interviews management staff and teachers, the study reveals limitations in the professional development of lower secondary school teachers in Chau Doc city, An Giang province. From these findings, four measures are proposed to the leadership to improve the quality of teacher professional development in order to meet the demands of educational reform.
Keywords: 
management
measures
Training activities
secondary school teachers
Chau Doc city.
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung ương Đảng, (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04 tháng 11 năm 2013, của Hội nghị lần thứ tám Ban Chấp hành Trung ương khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư số 20/2018/TT-BGDĐT ban hành Quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông.

[4] Darling-Hammond, L., Burns, D., Campbell, C., Goodwin, A. L., Low, E. L., & McIntyre, A. (2019), Empowered Educators in Singapore: How HighPerforming Systems Shape Teaching Quality. John Wiley & Sons.

[5] Đặng Văn Hải (2022). Thực trạng và giải pháp quản lí bồi dưỡng giáo viên theo hướng phát triển năng lực tại các trường THPT khu vực Tây Nam Bộ, NXB Đại học Cần Thơ

[6] Gore, J. M., Lloyd, A., Smith, M., Bowe, J., Ellis, H., & Lubans, D. R. (2021). Effects of Professional Development on the Quality of Teaching: Results from a Randomized Controlled Trial of Quality Teaching Rounds. Teaching and Teacher Education, 101, 103286.

[7] Jensen, B., Sonnemann, J., Roberts-Hull, K., & Hunter, A. (2019), Beyond PD: Teacher Professional Learning in High-Performing Systems. National Center on Education and the Economy.

[8] Kennedy, M. M. (2019), How Does Professional Development Improve Teaching?Review of Educational Research, 89(4), 645-674

[9] Nguyễn Thị Mĩ Lệ (2019), Quản lí công tác bồi dưỡng giáo viên tại các trường trung học phổ thông tỉnh Bình Dương, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

Articles in Issue