ASSESSMENT AND EVALUATION BASED ON COMPETENCY DEVELOPMENT IN TEACHING ECONOMICS AND LAW SUBJECT IN GRADE 11

ASSESSMENT AND EVALUATION BASED ON COMPETENCY DEVELOPMENT IN TEACHING ECONOMICS AND LAW SUBJECT IN GRADE 11

Ninh Thi Hong ninhhong.hlu@gmail.com Hanoi Law University 87 Nguyen Chi Thanh, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In the context of current educational reforms, competencybased assessment is increasingly emphasized and widely applied in high schools. The 2018 General Education Program prioritizes the holistic development of students’ competencies, not only focusing on knowledge but also fostering the practical application of skills. The Economics and Law subject in grade 11 plays a pivotal role in providing students with foundational knowledge in economics and law. Therefore, implementing competency-based assessment in this subject is crucial. However, the process of implementation still faces several challenges. This article analyzes the current state of competency-based assessment in the teaching of Economics and Law subject in grade 11 and suggests some solutions to enhance the quality of education.
Keywords: 
Assessment and evaluation
teaching
students
economics and law subject
competence
high school.
Refers: 

[1] Rutherford, P. D., (1995), Competency based assessment: A guide to implementation, Melbourne: Pitman Publishing

[2] Ban Chấp hành Trung ương, (04/11/2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Thông tư số 26/2020/TT-BGDĐT Sửa đổi, bổ sung một số điều của Quy chế đánh giá, xếp loại học sinh trung học cơ sở và học sinh trung học phổ thông (Ban hành kèm theo Thông tư số 58/2011/TT-BGDĐT ngày 12 tháng 12 năm 2011).

[4] Nguyễn Công Khanh, (2014), Giáo trình kiểm tra đánh giá trong giáo dục theo tiếp cận năng lực, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Trần Thị Tuyết Oanh, (2016), Đánh giá kết quả học tập, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Đặng Bá Lãm, (2003), Năng trong dạy học đại học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[7] Nguyễn Thị Hồng Vân và cộng sự, (2010), Đánh giá kết quả học tập môn Ngữ văn của học sinh theo hướng hình thành năng lực, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[8] Nguyễn Thành Bảo Ngọc, (2014), Bước đầu tìm hiểu khái niệm đánh giá theo năng lực và đề xuất một số hình thức đánh giá năng lực ngữ văn của học sinh, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 56, tr.159.

[9] Nguyễn Công Khanh - Đào Thị Oanh, (2019), Giáo trình Kiểm tra đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue