THE CURRENT STATE OF TEACHING MANAGEMENT IN MATHEMATICS TO MEET THE REQUIREMENTS OF THE 2018 GENERAL EDUCATION PROGRAM AT MY DUC A HIGH SCHOOL, MY DUC DISTRICT, HANOI CITY

THE CURRENT STATE OF TEACHING MANAGEMENT IN MATHEMATICS TO MEET THE REQUIREMENTS OF THE 2018 GENERAL EDUCATION PROGRAM AT MY DUC A HIGH SCHOOL, MY DUC DISTRICT, HANOI CITY

Dao Thi My* dtmy@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Nguyen Minh Hong nmhong3007@gmail.com Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Mathematics at high school level plays an important role in the formation and development of students’ thinking ability. Teaching and managing Mathematics teaching activities according to the 2018 general education program will contribute to improving the quality of comprehensive education. This study focuses on assessing the current situation of management of Mathematics teaching activities at My Duc A High School, My Duc District, Hanoi City. Through a survey managers and Mathematics teachers, the study analyzed management aspects. The results showed that the school has made positive efforts in implementing the new program, but there are still some limitations that need to be overcome. From there, the study proposed management measures to improve the effectiveness of Mathematics teaching. The lesson learned from this is to improve the effectiveness of teaching Mathematics, contributing to the successful implementation of the 2018 General Education Program and meeting the requirements of educational reform in the current period.
Keywords: 
Teaching management
mathematics
high school
General Education Program 2018
My Duc A High school.
Refers: 

[1] Vi Hồng Quân, (2019), Quản lí hoạt động dạy học môn Toán ở các trường trung học cơ sở huyện Hòa An, tỉnh Cao Bằng đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình giáo dục phổ thông, Luận văn Thạc sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.

[2] Nguyễn Việt Dũng, (2020), Quản lí dạy học môn Toán theo Chương trình phổ thông mới ở các trường trung học cơ sở huyện Đại Từ, tỉnh Thái Nguyên, Luận văn Thạc sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.

[3] Trần Kiểm - Bùi Minh Hiền, (2006), Giáo trình Quản lí và lãnh đạo nhà trường, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[4] Nguyễn Văn Khải, (2023), Quản lí hoạt động dạy học môn Toán theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 ở các trường trung học phổ thông, Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 1(282), 140-142.

[5] Đỗ Hoàng Mai, (2024), Biện pháp quản lí hoạt động dạy học môn Toán ở trường tiểu học theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Hồng Đức, (68), 109–116.

Articles in Issue