CURRENT STATUS OF COORDINATION BETWEEN FAMILY AND SCHOOL IN SEX EDUCATION FOR CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES AGED 9-12

CURRENT STATUS OF COORDINATION BETWEEN FAMILY AND SCHOOL IN SEX EDUCATION FOR CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES AGED 9-12

Nguyen Thi Kim Hoa nguyenhoald@gmail.com VNIES
Nguyen Thuy Dung* nguyenthuydung20091999@gmail.com
Summary: 
In the process of sex education for children with intellectual disabilities, coordination between family and school, between parents and teachers in both content and implementation is essential. The study aims to survey the current status of sex education for children with intellectual disabilities, and analyze factors affecting the coordination between family and school in sex education for children with intellectual disabilities. Thereby, some measures for coordination between family and school in sex education for children with intellectual disabilities aged 9-12 are proposed. The results show that both parents and teachers recognize the importance and necessity of coordination and the coordination process between family and school. However, the forms and methods of coordination are not diverse or consistent between teachers and parents of children, so the effectiveness is not high. The current situation also shows that there are many factors affecting the coordination between family and school.
Keywords: 
Intellectual disabilities
Sex education
family
school
coordination between family and school.
Refers: 

[1] Hội thảo trực tuyến công bố “Báo cáo Khảo sát hành vi sức khỏe học sinh toàn cầu tại Việt Nam năm 2019” (2022), Bộ Y tế và Tổ chức Y tế thế giới (WHO)

[2] Quốc hội, (2011), Luật Người khuyết tật, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội

[3] Tổng cục Thống kê, (2018), Việt Nam Điều tra Quốc gia người khuyết tật 2016, NXB Thống kê

[4] Đới Thị Huệ, (2019), Biện pháp giáo dục giới tính cho học sinh khuyết tật trí tuệ vị thành niên, Luận văn Thạc sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm, Hà Nội

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Tài liệu hướng dẫn về giáo dục giới tính và tình dục toàn diện trong Chương trình Giáo dục trung học cơ sở và trung học phổ thông 2018, Hà Nội.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Tài liệu hướng dẫn lồng ghép về giáo dục giới tính và tình dục toàn diện trong Chương trình Giáo dục tiểu học mới, Hà Nội

[7] Nguyễn Thị Thanh, (2019), Giáo dục giới tính thông qua câu chuyện xã hội cho học sinh khuyết tật trí tuệ ở trường tiểu học hòa nhập, Luận văn Thạc sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm, Hà Nội

Articles in Issue