INNOVATING THE CONNECTIONS IN ORGANIZING PROFESSIONAL PRACTICE FOR PRESCHOOL EDUCATION STUDENTS

INNOVATING THE CONNECTIONS IN ORGANIZING PROFESSIONAL PRACTICE FOR PRESCHOOL EDUCATION STUDENTS

Ho Thi Tuong Van* vanhothituong@ncehcm.edu.vn The National College of Education Ho Chi Minh City 182 Nguyen Chi Thanh, District 10, Hochiminh City, Vietnam
Le Thanh Phong phonglethanh@ncehcm.edu.vn The National College of Education Ho Chi Minh City 182 Nguyen Chi Thanh, District 10, Hochiminh City, Vietnam
Summary: 
In the preschool teacher training process, pedagogical schools often research and update meaningful models of collaboration. The teacher professional development model developed by Clarke and Hollingsworth is one such model. It contains domains that influence both current and future teachers - learners, thus aiding in their professional development, especially meaningful in the professional practice program at the preschools. The process of operating connection network and the type of preschool that links to organizing professional practice for students are considered key factors in driving innovation in professional growth for learners. In order to determine the appropriate process of operating professional practice and expanding the connection network, focusing on the quality and quantity of non-public preschools, pedagogical schools need to study the adjustments and innovations when applying the operating process; thereby determining the changes in preschool education students. This article presents a part of the reality in the operating process as well as the awareness of students at a college when the type of preschool for professional practice is altered.
Keywords: 
Connections
non-public preschool
professional practice
teacher professional development model.
Refers: 

[1] Rutherford, P. D., (1995), Competency based assessment: A guide to implementation, Melbourne: Pitman Publishing

[2] Ban Chấp hành Trung ương, (04/11/2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Thông tư số 26/2020/TT-BGDĐT Sửa đổi, bổ sung một số điều của Quy chế đánh giá, xếp loại học sinh trung học cơ sở và học sinh trung học phổ thông (Ban hành kèm theo Thông tư số 58/2011/TT-BGDĐT ngày 12 tháng 12 năm 2011)

[4] Nguyễn Công Khanh, (2014), Giáo trình kiểm tra đánh giá trong giáo dục theo tiếp cận năng lực, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[5] Trần Thị Tuyết Oanh, (2016), Đánh giá kết quả học tập, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[6] Đặng Bá Lãm, (2003), Năng trong dạy học đại học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[7] Nguyễn Thị Hồng Vân và cộng sự, (2010), Đánh giá kết quả học tập môn Ngữ văn của học sinh theo hướng hình thành năng lực, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam

[8] Nguyễn Thành Bảo Ngọc, (2014), Bước đầu tìm hiểu khái niệm đánh giá theo năng lực và đề xuất một số hình thức đánh giá năng lực ngữ văn của học sinh, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 56, tr.159

[9] Nguyễn Công Khanh - Đào Thị Oanh, (2019), Giáo trình Kiểm tra đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue