[1] Burns, T.W., Orconner, D.J. & Stocklmayer, S.M., (2003), Science communication: a contemporary definition, Public Understand. Sci. 12,183-202
[2] Martin, M. M., (1994), Development of a Measure of Interpersonal Communication Competence, Communication Research Reports, 11(1), 33-44. https://doi.org/10.1080/08824099409359938
[3] Monthienvichienchai, C., Bhibulbhanuwat, S., Kasemsuk, C., & Speece, M., (2002), Cultural awareness, communication apprehension, and communication competence: A case study of Saint John’s International School, International Journal of Educational Management, 16(6), 288-296. https:// doi.org/10.1108/ 09513540210441245.
[4] Spitzberg, B. H., (1983), Communication competence as knowledge, skill, and impression, Communication Education, 32(3), 323-329, https://doi. org/10.1080/03634528309378550
[5] Gordon, T., (2008), Leader Effectiveness Training L.E.T.: The Foundation for Participative Management and Employee Involvement, New York: Berkley Publishing Group
[6] Hoàng Phê (chủ biên), (2008), Từ điển tiếng Việt, NXB Đà Nẵng
[7] Johnson, D. W., & Johnson, R. T., (1999), Learning Together and Alone: Cooperative, Competitive, and Individualistic Learning, Boston: Allyn and Bacon
[8] Gilbert, D. J., (2013), Collaborative Competence: Redefining Management Education Through Social Construction, Journal of Psychological Issues in Organizational Culture, 4(3), 26-43. https://doi. org/10.1002/jpoc.21116.
[9] Borge, M., & White, B., (2016), Toward the Development of Socio-Metacognitive Expertise: An Approach to Developing Collaborative Competence, Cognition and Instruction, 34(4), 323-360. https:// doi.org/10.1080/ 07370008.2016.1215722.
[10] Partnership for 21st Century Skills, (2009), P21 Framework Definitions, Retrieved from http://www. p21.org/storage/documents/P21_Framework_ Definitions.pdf
[11] Slavin, R. E., (1995), Cooperative Learning: Theory, Research, and Practice, Boston: Allyn and Bacon
[12] Wentzel, K. R., & Watkins, D. E., (2002), Peer Relationships and Collaborative Learning as Contexts for Academic Enablers, School Psychology Review, 31(3), 366-377
[13] Bandura, A., (1986), Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
[14] Nguyễn Ánh Tuyết, (2000), Trò chơi trẻ em, NXB Phụ nữ
[15] Đặng Thành Hưng, (2002), Dạy học hiện đại - Lí luận, biện pháp, kĩ thuật, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội
[16] Crupxkaia, N. K., (1959), Tuyển tập sư phạm (tập 6), NXB Matxcova.
[17] Nguyễn Ngọc Trâm, (2003), Thiết kế và sử dụng trò chơi học tập nhằm phát triển khả năng khái quát hóa của trẻ mẫu giáo lớn, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
[18] Lê Thị Thanh Sang, (2018), Tổ chức trò chơi học tập khám phá khoa học cho trẻ khiếm thính 5-6 tuổi, Tạp chí Giáo dục, số 443, tr.11-14; 46
[19] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT)
[20] Nguyễn Minh Thuyết, (2021), Tiếng Việt 1 (tập 1, 2) - Bộ sách Cánh diều, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[21] Đinh Thị Nguyệt Linh, (2020), Trò chơi khởi động trong dạy học tập đọc lớp 2 theo định hướng phát triển năng lực, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Trường Đại học Hùng vương, tập 19, số 2, tr.46-53