[1] Björn Risch (Ed.), (2010), Teaching Chemistry around the World, Waxmann.
[2] Lê Lan Hương, Đặng Thị Oanh, (2018), Phát triển năng lực vận dụng kiến thức vào thực tiễn cho học sinh thông qua sử dụng bài tập Hóa học chương Anđehit - Xeton - Axit cacboxylic hóa học lớp 11, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 2, tr. 16
[3] Langer, J.A., Envisioning Literature, (1995), Literary Understanding and Literature Instruction. New York, London, Teachers College, Columbia University
[4] Song Y. & Carheden S., (2014), Citation: Dual meaning vocabulary (DMV) words in learning chemistry. Chemistry Education Research and Practice, Vol. 15, Số 2, tr. 128-141. DOI: 10.1039/C3RP00128H
[5] Cao Cự Giác (Chủ biên) - Nguyễn Thị Nhị - Trần Thị Gái - Nguyễn Văn Minh - Nguyễn Thị Hoa - Nguyễn Thị Phượng Liên - Nguyễn Thị Diễm Hằng - Nguyễn Thị Liên Hương, (2017), Bài tập đánh giá năng lực khoa học tự nhiên theo tiếp cận PISA, NXB Đại học Quốc gia
[6] Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Eds.), (2001), A taxonomy for learning, teaching and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of cognitive objectives. New York: Longman
[7] Dự án Việt Bỉ, (2010), Nghiên cứu khoa học sư phạm ứng dụng, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội
[8] Levene, H., (1960), Robust tests for equality of variances. In Ingram Olkin; Harold Hotelling; et al. (eds.). Contributions to Probability and Statistics: Essays in Honor of Harold Hotelling. Stanford University Press, tr. 278-292.
[9] Cohen, J. ,(1988), Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.) Hillsdale, NJ: Lawrence Earlbaum Associates.
[10] Spearman, C., (1904,) “General intelligence” objectively determined and measured. American Journal of Psychology, Vol. 15, tr. 201-293.