[1] L. M. Dooley, K. E Paprock, I. Sun & E. G. Y. Gonzalez, (2001), Differences in priority for competencies trained between U.S. and Mexicantrainers, Unpublished manuscript.
[2] Weinenrt F.E, (2001), Vergleichende L eistungsmessung in Schulen-eineumstrittene Selbstvrtondlichkeit, in F.E. Weinenrt (eds) Leistungsmessung in Schulen, Weinheim und Basejl: Beltz Verlag.
[3] Québec- Ministere de L’Education, (2004), Québec Education Program, Secoday School Education, Cycle One.
[4] OECD, (2002), Definition and Selection of Competencies: Theoretical and Conceptual Fundation
[5] Phạm Minh Hạc, chủ biên (1988), Tâm lí học, Tập 1, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[6] Đặng Thành Hưng (2012), Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực, Tạp chí Quản lí Giáo dục, số 43.