USING THE STORYMAP SOFTWARE IN TEACHING READING COMPREHENSION ON NARRATIVE TEXT IN HIGH SCHOOLS

USING THE STORYMAP SOFTWARE IN TEACHING READING COMPREHENSION ON NARRATIVE TEXT IN HIGH SCHOOLS

La Phuong Thuy laphuongthuydhgd@gmail.com University of Education - Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy St., Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Using technology in teaching in general, and in teaching Literature in particular, is currently an urgent need, especially when we implement the new education program. The goals are to comprehensively develop capacity and quality of students, including the capacity to use information technology. This paper proposes the process of applying Storymap software - a popular software from ERSI, which shows various advantages in applying maps, expanding the scope of information, connecting images and videos, and so on, in teaching reading comprehension on narrative text in high schools, to improve the efficiency of using technology in Literature teaching and improve the quality of Literature teaching in high schools in 4.0 education setting today.
Keywords: 
Using
software
Storymap
teaching
high schools
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình Giáo dục phổ thông, Hà Nội.

[2] Dana Tomlin, (1990), Geographical Information Systems and Cartographich Modeling, Englewood Clifs, NJ: Prentice-Hall.

[3] Lê Bá Hán - Trần Đình Sử - Nguyễn Khắc Phi (đồng chủ biên), (2007), Từ điển Thuật ngữ văn học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[4] Mishra, P., & Koehler, M. J., (2006), Technological Pedagogical Content Knowledge: A framework for teacher knowledge, Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn, Hà Nội.

[6] Dương Tiến Đức, (2015), Tài liệu tập huấn khoá đào tạo QGIS nâng cao, Viện Nghiên cứu và Phát triển Lâm nghiệp nhiệt đới

[7] Nguyễn Ngọc Hiếu, (2017), Ứng dụng công nghệ và mô hình TPACK trong dạy học, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Vinh, tập 46, số 4B, tr 18-26.

Articles in Issue