CONCEPTUAL MODEL OF SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS FOLLOWING THE NEW NATIONAL GENERAL EDUCATION CURRICULUM

CONCEPTUAL MODEL OF SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS FOLLOWING THE NEW NATIONAL GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Pham Ngoc Phuong pnphuong@moet.edu.vn Institute of School Architecture and Design 12 - 14, Le Thanh Tong, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Le Thai Tuyen lttuyen@moet.edu.vn Institute of School Architecture and Design 12 - 14, Le Thanh Tong, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Pham Van Nam nam.pv@moet.edu.vn Institute of School Architecture and Design 12 - 14, Le Thanh Tong, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The New National General Education Curriculum has provided new requirements for the school learning environments, from the infrastructure and school equipment system to management and operational facilities, from the physical design to the logical design of the classroom learning environments. The paper discussed the core issues of the needs to study and to develop a framework of standards applying for new and transformed school learning environment to meet the requirements of the New National General Education Curriculum and proposed a conceptual model of school learning environments including infrastructure, school equipment system, and management and operational facilities according to the recommended framework standards
Keywords: 
facilities
school equipments
standards
standards-based management
Refers: 

[1] Luật Giáo dục, số: 43/2019/QH14, ngày 14 tháng 06 năm 2019.

[2] Luật Tiêu chuẩn và Quy chuẩn kĩ thuật, số 68/2006/QH11 ngày 29 tháng 6 năm 2006.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình Giáo dục phổ thông (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TTBGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Điều lệ trường tiểu học, trường trung học cơ sở, trung học phổ thông.

[5] Đặng Thành Hưng, Cơ sở khoa học của việc chuẩn hoá trong giáo dục phổ thông, Đề tài mã số:B2003 - 49-56, Viện Chiến lược và Chương trình Giáo dục.

Articles in Issue