COMMUNITY LEARNING CENTER IN SETTING UP A LEARNING SOCIETY

COMMUNITY LEARNING CENTER IN SETTING UP A LEARNING SOCIETY

Nguyen Duc Minh ducminhvision@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao St., Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Setting up a learning society is required by the industrial revolution 4.0. Community Learning Center (CLC) is an educational institution that is developed in the community and available in most communes/ wards/ towns throughout the whole country. CLC fulfills people’s learning needs and can be flexibly adjusted to their learning plans. At the same time, in CLC, people could share their experience and knowledge with others in the community. Therefore, if CLC’ role, functions, and tasks are promoted, a system of core institutions can be built to set up a learning society in the community. This article focuses on the learned lessons and the orientation of developing the CLCs’ characteristics to set up a learning society in Vietnam.
Keywords: 
Community learning center
learning society
life long learning
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Quy chế tổ chức và hoạt động của trung tâm học tập cộng đồng tại xã, phường, thị trấn (kèm theo quyết định số 09/2008 QĐ -BGD&ĐT).

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư 40/2010/TT-BGDĐT về sửa đổi Quy chế tổ chức và hoạt động của trung tâm học tập cộng đồng tại xã, phường, thị trấn

[3] Phạm Tất Dong, (2011), Tổ chức giáo dục không chính quy trong xã hội học tập, Báo cáo chuyên đề tại Hội thảo, Hội Khoa học Việt Nam.

[4] Phạm Tất Dong, (2014), Thuật ngữ về giáo dục người lớn và xã hội học tập, NXB Dân trí.

[5] Hội Khuyến học Việt Nam, (2014), Kỉ yếu Hội thảo Mô hình “Gia đình học tập”, “Dòng họ học tập” và “Cộng đồng học tập”, Hà Nội

[6] Nguyễn Đức Minh (chủ nhiệm), (2017), Nghiên cứu xây dựng chuẩn đánh giá Trung tâm học tập cộng đồng, Đề tài Quỹ NAFOSTED mã số VI2.2-2012.08, Hà Nội.

[7] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (2011), Những khó khăn của giám đốc trong quản lí các trung tâm học tập cộng đồng, Đề tài V2010-11.

[8] Eun Jung Chang - Sung-Sang Yoo, (2012), Popular education for people’s empowerment in the Community Learning Center (CLC) project in Bangladesh, KEDI Journal of Educational Policy.

[9] Darlene Kamine - Annie Bogenschutz - Dr. Tina Russo, (2012), Community Learning Centers in Cincinnati: Transformation through Collaboration, Cincinnati, Ohio.

[10] Michael Brustein, Esp., (2012), 21st Century Community Learning Centers – Requirements and Flaxibility in Light of the Waires, Brustein & Manasevit, PLLC, Fall Forum.

[11] National Resource Centre for Non Formal Education (NRC-NFE), Centre for Education for All (CEFA), A Case Study On Community Learning Centre For Development, Asia/Pacific Cultural Centre for UNESCO (ACCU), Japan.

[12] Special Issue on Role of Community Learning Center for the Promotion of Literacy and Quality of Life, (1999), Literacy Watch Community of Nepal Bulentin No 9, Apr.

[13] UNESCO, (2012), Community Learning Centers: AsiaPacific Regional Conference Report.

[14] UNESCO, (2013), National Qualifications Frameworks for Lifelong Learning and Skills Development, CLCs: Asia-Pacific Regional Conference Report.

Articles in Issue