CONCEPTUAL DESIGN IN PROJECT-BASED LEARNING FOR STATISTICS CONTENTS IN PHARMA-MATHEMATICAL STATISTIC

CONCEPTUAL DESIGN IN PROJECT-BASED LEARNING FOR STATISTICS CONTENTS IN PHARMA-MATHEMATICAL STATISTIC

Quach Thi Sen senqtdhd@gmail.com Hanoi University of Pharmacy 13 - 15 Le Thanh Tong, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Teaching innovation has always been an important issue that received much attention. Project based is one of the most modern and considerable that engage both teachers and students. This work overviewed the basics of project-based learning and its characteristics. Then a conceptual design for project-based learning has been proposed, in which project targets are clarified and four-step designing of a project is detailed. Two topics in Statistics designed in project-based learning for pharmaceutical students are provided as the example of current context.
Keywords: 
Project - based learning
pharmacy
pharmaceutical students
Design
statistics
Refers: 

[1] Robert M. Capraro, (2013), STEM Project - Based Learning - An Integrated Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) Approach, Sense Publishers, Rotterdam, The Netherlands.

[2] Thomas J. W. & Mergendoller J. R.,(2000), Managing project-based learning: Principles from the field, Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans

[3] Trần Thị Hoàng Yến, (2011), Thiết kế dự án khi dạy học môn Xác suất và Thống kê ở trường đại học, Tạp chí Giáo dục, số 257, kì 1 tháng 3.

[4] Trịnh Văn Biều, (2011), Dạy học dự án - từ lí luận đến thực tiễn, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, (28), tr. 3 -12.

[5] Trần Thị Hà Phương, (2018), Dạy học theo dự án một số chủ đề Toán rời rạc cho học sinh chuyên, Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6] Nguyễn Văn Cường, Nguyễn Thị Diệu Thảo, (2004), Dạy học theo dự án - Một phương pháp có chức năng kép trong đào tạo giáo viên, Tạp chí Giáo dục, (80), tr.15 - 17.

[7] https://gdnn.edu.vn/Day-hoc-tich-cuc/day-hoc-theo-duan-phuong-phap-giao-.... html

[8] Nguyễn Phan Dũng, Quách Thị Sen, Phạm Thị Hồng Cẩm, (2018), Xác suất và Thống kê, NXB Y học.

[9] Patrice Pelpel (Nguyễn Kỳ dịch), (1998), Tự đào tạo để dạy học, NXB Giáo dục, Hà Nội

[10] Nghị quyết Hội nghị Trung ương 8 khóa XI.

Articles in Issue