SOME PROFESSIONAL SKILLS REQUIRED FOR STUDENTS MAJORED IN MATHEMATICS TEACHER EDUCATION IN PREPARATION FOR TEACHING BASED ON GUIDED SELF-STUDY APPROACH

SOME PROFESSIONAL SKILLS REQUIRED FOR STUDENTS MAJORED IN MATHEMATICS TEACHER EDUCATION IN PREPARATION FOR TEACHING BASED ON GUIDED SELF-STUDY APPROACH

Phan Thi Phuong Thao phanthaodhtn@gmail.com Thai Nguyen University of Education 20 Luong Ngoc Quyen, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
In the current educational trend, teaching students how to learn and how to think is not enough, but also to teach them how to self-study. Accordingly, teachers need to guide students to self-study as well as create conditions for them to improve this skill. This paper addresses some professional skills required for students majored in Mathematics Teacher Education in preparation for their teaching based on guided self-study approach.
Keywords: 
Guided self - study
professional skills
students
Refers: 

[1] Dewey - John, (2014), Dân chủ và giáo dục. s.l, NXB Tri thức.

[2] Roegiers - Xavier, (1996), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[3] Cao Thị Hà, (2015), Những năng lực cần có của người giáo viên toán trong gia đoạn hiện nay, Kỉ yếu hội thảo khoa học “Phát triển năng lực nghề nghiệp giáo viên toán phổ thông”.

[4] Phạm Gia Đức - Phạm Đức Quang, (2005), Dạy học sinh trung học cơ sở tự lực tiếp cận kiến thức Toán, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Nguyễn Cảnh Toán - Nguyễn Kì - Vũ Văn Tảo - Bùi Tường, (2001), Quá trình dạy - tự học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Nguyễn Vĩnh Trung - Lê Thu Giang (dịch), (2007), Phương pháp học tập tối ưu, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.

[7] Grant Wiggins - Jay McTighe, (2007), Schooling by Design

[8] Knowles.M.S, (1975), Self - directed learning: A giude for learners and teacher, New York : Association Press.

Articles in Issue